Największym zainteresowaniem – wpłynęło 7 ofert - cieszył się fragment trasy nr 5 biegnący od obwodnicy Łomży (węzeł „Kolno", dawniej węzeł Giżycko), do początku istniejącej obwodnicy Stawisk. Powstanie tam 12,65 km drogi w standardzie trasy ekspresowej i 2,4 km w standardzie drogi głównej przyspieszonego ruchu. Najtańsza złożona oferta proponowała budowę za 880 tys. zł, natomiast najdroższa sięgnęła wartości 2,9 mln zł.
Dla porównania najmniej ofert, bo zaledwie po 4, wpłynęło na budowę odcinków 3 i 4 obejmujące całą obwodnicę Łomży. Na odcinek nr 3 biegnący od węzła „Łomża Południe" do węzła „Łomża Zachód" wartość ofert rozciągała się od kwoty od 1,04 mln zł do 1,94 mln. zł. Natomiast na odcinek nr 4 od węzła „Łomża Zachód" do węzła „Kolno" (dawniej węzeł „Giżycko") – od 1,6 do 3,5 mln zł.
Koncepcja programowa to opracowanie projektowe zawierające wszystkie założenia niezbędne do przygotowania projektu budowlanego. Zawiera m.in.: przebieg drogi, liczbę węzłów, konstrukcję obiektów drogowych i inżynierskich, rozwiązania dróg obsługujących tereny sąsiednie, odwodnienie oraz wszystkie założenia umożliwiające wykonanie kosztorysu robót. Jest to ostatni etap dokumentacji zatwierdzany procedurą wewnętrzną Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad precyzyjnie opisujący jak ma wyglądać przyszła droga.
Na jej podstawie wykonawca inwestycji w systemie „Projektuj i buduj" będzie miał zadanie przygotować dokumentację niezbędną do złożenia wniosku o zezwolenie na realizacje inwestycji drogowej. Koncepcja dla S 61 ma być zrealizowana w 9 miesięcy od daty zawarcia.
Przedsięwzięcie obejmie trasę: Ostrów Mazowiecka–Łomża–Stawiski–Szczuczyn–Ełk–Raczki–Suwałki–Budzisko–granica państwa (Kowno) na odcinku Ostrów Mazowiecka (S8)–Łomża–Stawiski–Szczuczyn (z wyłączeniem obwodnicy Stawisk) długości ok. 86,2 (S61), wraz z infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi.