Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 21.10.2020 14:43 Publikacja: 21.10.2020 14:33
Foto: Bloomberg
W ostatnich miesiącach 2020 Lufthansa zamierza oferować jedynie 25 proc. swojej siatki z czasów sprzed pandemii. Dotyczy to wszystkich przewoźników należących do Grupy LH, w tym Austrian Airlines, Brussels Airlines oraz Swiss.
W trzecim kwartale 2019 niemiecki przewoźnik miał zysk w wysokości 1,3 mld euro. Teraz linia tłumaczy, że tegoroczny wynik w III kwartale i tak nie jest tragiczny, bo strata za miesiące kwiecień – czerwiec była jeszcze głębsza i wyniosła 1,7 mld euro. To powoduje, że wynik za trzy kwartały 2020 jest fatalny i wynosi 4,86 mld euro na minusie. Dla przypomnienia latem niemiecka linia otrzymała pomoc publiczną w wysokości 9 mld euro i zamierza ją spłacić w ciągu trzech lat. To bardzo ambitne zadanie, ponieważ jak informuje Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) ruch lotniczy wróci do poziomu sprzed pandemii dopiero w 2024 roku.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas