Indyjskie Dreamlinery zostały na ziemi do przeglądu

Wszystkie 34 Dreamlinery, jakie w swojej flocie mają Air India i IndiGo zostały na ziemi. Indyjski regulator dąży do wyjaśnienia przyczyn katastrofy B787 8/9 Air India w Ahmedabadzie i zarządził ich przegląd.

Publikacja: 15.06.2025 15:48

Indyjskie Dreamlinery zostały na ziemi do przeglądu

Foto: Bloomberg

Po wypadku Air India, w którym zginęło 241 osób znajdujących się na pokładzie przewoźnik ma jeszcze 33 takie maszyny. Pięć z nich było wcześniej uziemionych z powodu remontu silników. Inna indyjska linia lotnicza- IndiGo — jedną. Wszystkie były wyposażone w silniki GEnx.

Co sprawdzają w Dreamlinerach

Teraz w Dreamlinerach sprawdzany jest nie tylko napęd, ale także niektóre parametry wyznaczone przy starcie, testowane jest zasilanie elektroniczne oraz monitorowanie dopływu paliwa do silników, a także kontrola ciśnienia powietrza w kabinie. Te przeglądy prowadzone są nie tylko w Indiach, ale na wszystkich lotniskach, gdzie w czasie tego weekendu wylądowały indyjskie Dreamlinery. — Zarządziliśmy dokładne sprawdzenie wszystkich B787 znajdujących się w indyjskiej flocie. Chodzi w tej chwili o 34 maszyny. Chcemy to zrobić tak szybko, jak tylko się da. Zakończone już zostały kontrole w 9.z nich maszyn — mówił mediom w niedzielę indyjski minister transportu lotniczego Ram Mohan Naidu.

Czytaj więcej

Przyczyny katastrofy nieznane. Nowe kłopoty prezesa Boeinga

Będą opóźnienia w lotach

W oddzielnym oświadczeniu Air India przyznały, że z powodu konieczności przeprowadzenia dodatkowych kontroli zarządzonych przez krajowych regulatorów może dojść do zmian w rozkładzie, bo maszyny dłużej będą musiały pozostać na ziemi. „Dotyczy to zwłaszcza lotów długodystansowych. Żaden z naszych samolotów nie wystartuje , zanim przegląd nie zostanie ukończony” — czytamy w oświadczeniu indyjskiego przewoźnika. Minister Ram Mohan Naidu powiedział również, że władze starają się jak najszybciej ustalić przyczyny, jakie spowodowały katastrofę maszyny Air India. Badane są w tej chwili najróżniejsze teorie. Sprawdzane są silniki, klapy na skrzydłach, wreszcie wyjaśnienia wymaga dlaczego podwozie maszyny, która oderwała się od ziemi, pozostawało dłużej wysunięte. Dodał, że na publikację pełnego raportu dotyczącego przyczyn tej katastrofy rząd daje sobie 3 miesiące.

Zapowiedział także, że w jej wyniku dojdzie do poprawy wszystkich parametrów bezpieczeństwa lotów. Kategorycznie jednak odmówił odpowiedzi na jakiekolwiek pytania mediów.  Wiadomo, że została powołana specjalna komisja odpowiedzialna za wyjaśnienie przyczyn katastrofy .Jej szefem został minister spraw wewnętrznych.

Czytaj więcej

To pierwsza w historii katastrofa Dreamlinera. B787 spadł w Indiach

Według oficjalnych informacji Air India wypłaci natychmiast odszkodowania. 2,5 mln rupii, czyli ok 29 tys. dolarów na pokrycie bieżących wydatków otrzymają rodziny pasażerów i członków załogi. Wcześniej niezależnie od tej kwoty TATA Group, właściciel przewoźnika ,poinformował o przekazaniu ofiarom katastrofy 10 mln rupii.

Prezes Air India, Campbell Wilson ujawnił, że rozpoczęty został proces wydawania ciał ofiar ich rodzinom.

Po wypadku Air India, w którym zginęło 241 osób znajdujących się na pokładzie przewoźnik ma jeszcze 33 takie maszyny. Pięć z nich było wcześniej uziemionych z powodu remontu silników. Inna indyjska linia lotnicza- IndiGo — jedną. Wszystkie były wyposażone w silniki GEnx.

Co sprawdzają w Dreamlinerach

Pozostało jeszcze 89% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
20-letnia prognoza Boeinga: mniejszy wzrost przewozu, ale popyt na samoloty skoczy
Transport
Salon lotniczy w Paryżu. W cieniu konfliktu i katastrofy
Transport
20-letnia prognoza Airbusa: liczba samolotów niemal się podwoi
Transport
Przyczyny katastrofy nieznane. Nowe kłopoty prezesa Boeinga
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Transport
Po ataku Izraela na Iran. Wstrzymane loty do Izraela, Iranu, Libanu i Jordanii