Po wypadku Air India, w którym zginęło 241 osób znajdujących się na pokładzie przewoźnik ma jeszcze 33 takie maszyny. Pięć z nich było wcześniej uziemionych z powodu remontu silników. Inna indyjska linia lotnicza- IndiGo — jedną. Wszystkie były wyposażone w silniki GEnx.
Co sprawdzają w Dreamlinerach
Teraz w Dreamlinerach sprawdzany jest nie tylko napęd, ale także niektóre parametry wyznaczone przy starcie, testowane jest zasilanie elektroniczne oraz monitorowanie dopływu paliwa do silników, a także kontrola ciśnienia powietrza w kabinie. Te przeglądy prowadzone są nie tylko w Indiach, ale na wszystkich lotniskach, gdzie w czasie tego weekendu wylądowały indyjskie Dreamlinery. — Zarządziliśmy dokładne sprawdzenie wszystkich B787 znajdujących się w indyjskiej flocie. Chodzi w tej chwili o 34 maszyny. Chcemy to zrobić tak szybko, jak tylko się da. Zakończone już zostały kontrole w 9.z nich maszyn — mówił mediom w niedzielę indyjski minister transportu lotniczego Ram Mohan Naidu.
Czytaj więcej
Prezes Boeinga Kelly Ortberg i szefowa Boeing Commercial Stephanie Pope już byli spakowani, żeby...
Będą opóźnienia w lotach
W oddzielnym oświadczeniu Air India przyznały, że z powodu konieczności przeprowadzenia dodatkowych kontroli zarządzonych przez krajowych regulatorów może dojść do zmian w rozkładzie, bo maszyny dłużej będą musiały pozostać na ziemi. „Dotyczy to zwłaszcza lotów długodystansowych. Żaden z naszych samolotów nie wystartuje , zanim przegląd nie zostanie ukończony” — czytamy w oświadczeniu indyjskiego przewoźnika. Minister Ram Mohan Naidu powiedział również, że władze starają się jak najszybciej ustalić przyczyny, jakie spowodowały katastrofę maszyny Air India. Badane są w tej chwili najróżniejsze teorie. Sprawdzane są silniki, klapy na skrzydłach, wreszcie wyjaśnienia wymaga dlaczego podwozie maszyny, która oderwała się od ziemi, pozostawało dłużej wysunięte. Dodał, że na publikację pełnego raportu dotyczącego przyczyn tej katastrofy rząd daje sobie 3 miesiące.
Zapowiedział także, że w jej wyniku dojdzie do poprawy wszystkich parametrów bezpieczeństwa lotów. Kategorycznie jednak odmówił odpowiedzi na jakiekolwiek pytania mediów. Wiadomo, że została powołana specjalna komisja odpowiedzialna za wyjaśnienie przyczyn katastrofy .Jej szefem został minister spraw wewnętrznych.