Aktualizacja: 17.01.2025 17:38 Publikacja: 17.01.2025 04:40
Piotr Rachwalski, członek zarządu CPK
Foto: materiały prasowe
Przede wszystkim doszło do urealnienia programu – zarówno jego harmonogramu, jak i zaplanowanego budżetu. Wcześniej byliśmy świadkami festiwalu życzeń, gdzie choćby kwestie finansowania określono bardzo ogólnie. Była mowa o miliardach pozyskanych z funduszy Unii Europejskiej, podczas gdy stosunki z Unią w tamtym czasie, mówiąc oględnie, nie były najlepsze. Budżet musiał zostać dostosowany do realiów, a plany trzeba było zmodyfikować. Zakładano, że CPK będzie oknem na Daleki Wschód, ale wybuch wojny w Ukrainie i zamknięcie przestrzeni powietrznej nad Rosją sprawiły, że atrakcyjność tego typu połączeń spadła. Nierealne plany zakładały budowę wielkiego dworca kolejowego, przez który przejeżdżać miało nawet 1100 pociągów w ciągu doby.
Linie lotnicze zmieniają prognozy, bądź je wstrzymują. Zmieniają też politykę cenową. A Światowa Rada Podróży i...
Boeing zwiększył w marcu dostawy samolotów o 41 proc. do 41, ale Airbus wydał klientom 71. W ujęciu kwartalnym r...
Na przełomie lutego i marca pojawiły się informacje o możliwości przywrócenia bezpośrednich lotów na trasach z R...
Popyt na podróże do Stanów Zjednoczonych spada od czasu inauguracji drugiej prezydentury Donalda Trumpa. Cudzozi...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Tysiące młodych ludzi wkrótce będzie miało okazję zwiedzić Europę za darmo dzięki programowi DiscoverEU. Komisja...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas