Reklama

Kolej Dużych Prędkości wprowadzi Polskę do europejskiej kolejowej ekstraklasy

Obok KDP będzie tańsza oferta. Między Łodzią a Warszawą będzie kursował AeroExpress: co pół godziny, a w szczycie co 15 minut. Ma być podstawowym środkiem transportu między Warszawą, Łodzią i CPK – zapowiada Piotr Rachwalski, członek zarządu CPK.

Aktualizacja: 17.01.2025 17:38 Publikacja: 17.01.2025 04:40

Piotr Rachwalski, członek zarządu CPK

Piotr Rachwalski, członek zarządu CPK

Foto: materiały prasowe

Rząd przyjął nowy program budowy CPK. Jakie zasadnicze zmiany zostały wprowadzone do tego, co było wcześniej?

Przede wszystkim doszło do urealnienia programu  zarówno jego harmonogramu, jak i zaplanowanego budżetu. Wcześniej byliśmy świadkami festiwalu życzeń, gdzie choćby kwestie finansowania określono bardzo ogólnie. Była mowa o miliardach pozyskanych z funduszy Unii Europejskiej, podczas gdy stosunki z Unią w tamtym czasie, mówiąc oględnie, nie były najlepsze. Budżet musiał zostać dostosowany do realiów, a plany trzeba było zmodyfikować. Zakładano, że CPK będzie oknem na Daleki Wschód, ale wybuch wojny w Ukrainie i zamknięcie przestrzeni powietrznej nad Rosją sprawiły, że atrakcyjność tego typu połączeń spadła. Nierealne plany zakładały budowę wielkiego dworca kolejowego, przez który przejeżdżać miało nawet 1100 pociągów w ciągu doby.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Transport
LOT rośnie szybciej niż konkurencja. Ale problemów nie brakuje
Transport
Wielkie zmiany w Lufthansie. Najważniejsze decyzje pod jednym dachem
Transport
Amerykanie znieśli sankcje na białoruską Belavię. Co to znaczy?
Transport
Samolot Enter Air wypadł z pasa na lotnisku w Balicach
Transport
Norweski przekręt. Flota cieni rejestrowana na firmę z Oslo
Reklama
Reklama