Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 14.09.2025 00:07 Publikacja: 17.11.2024 17:01
Port w Chancay w Peru
Foto: Paul Gambin/Bloomberg
Na powierzchni 141 hektarów COSCO Shipping Ports z Hongkongu, wiodący na świecie operator portów i inwestor w nie, posiadacz 60 proc. udziałów w porcie peruwiańskim i jego filia transportu morskiego COSCO Shipping zainwestują w tę budowę 3,5 mld euro, a od władz w Limie otrzymały koncesję na 30 lat eksploatacji. Pozostałe 40 proc. udziałów należy do peruwiańskiego inwestora Portuarias Chancay.
Obecnie trwa budowa terminala głębokiego zanurzenia (18 metrów), który będzie przyjmować największe na świecie kontenerowce, zdolne do transportu 18-24 tys. kontenerów. W początkowym okresie będzie odbierał i wysyłał milion kontenerów rocznie, później 1,5 mln. Wszystkie urządzenia portowe, także pojazdy autonomiczne mają napęd elektryczny, nie emitują spalin.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Rosyjskiemu reżimowi udało się zarejestrować w Norwegii firmę ubezpieczeniową, która wystawiła fałszywe dokument...
Rosyjskie drony nad Polską i konieczność zamknięcia części polskiej przestrzeni powietrznej spowodowały niespodz...
W ciągu jednego miesiąca amerykański koncern Boeing wyprodukował cztery razy więcej samolotów niż Rosja od począ...
Rosyjskie drony nad Polską i konieczność zamknięcia części polskiej przestrzeni powietrznej spowodowały dodatkow...
Po nocnym ataku rosyjskich dronów na polskie terytorium zmieniony został rozkład lotów na kilku lotniskach. Nale...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas