Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 07.07.2025 00:50 Publikacja: 17.11.2024 17:01
Port w Chancay w Peru
Foto: Paul Gambin/Bloomberg
Na powierzchni 141 hektarów COSCO Shipping Ports z Hongkongu, wiodący na świecie operator portów i inwestor w nie, posiadacz 60 proc. udziałów w porcie peruwiańskim i jego filia transportu morskiego COSCO Shipping zainwestują w tę budowę 3,5 mld euro, a od władz w Limie otrzymały koncesję na 30 lat eksploatacji. Pozostałe 40 proc. udziałów należy do peruwiańskiego inwestora Portuarias Chancay.
Obecnie trwa budowa terminala głębokiego zanurzenia (18 metrów), który będzie przyjmować największe na świecie kontenerowce, zdolne do transportu 18-24 tys. kontenerów. W początkowym okresie będzie odbierał i wysyłał milion kontenerów rocznie, później 1,5 mln. Wszystkie urządzenia portowe, także pojazdy autonomiczne mają napęd elektryczny, nie emitują spalin.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas