Śmietankę w branży kurierskiej spijają najwięksi gracze

Choć Polacy oszczędzają, firmy kurierskie zacierają ręce. Wydajemy mniej, ale kupujemy częściej.

Aktualizacja: 09.09.2024 07:16 Publikacja: 09.09.2024 04:30

Śmietankę w branży kurierskiej spijają najwięksi gracze

Foto: Adobe Stock

– Klienci zaczynają liczyć każdą złotówkę, spodziewam się więc w kolejnych miesiącach zmniejszania wartości koszyka e-zakupów. Już to zresztą widzimy. Konsumenci, zamiast kupować droższe markowe produkty, kupują tańsze. Stąd choćby sukces chińskich platform oferujących tańsze zamienniki droższych produktów – mówi Rafał Brzoska, prezes InPostu.

Konsumenci, szukając oszczędności, coraz chętniej decydują się na dostawy do automatów paczkowych. Przygotowane przez Biostat badania pokazują, że dziś aż trzy czwarte Polaków odbiera produkty zakupione w internecie za pośrednictwem automatów. Do tego aż 83 proc. ankietowanych właśnie dostawę do takich maszyn ocenia jako najlepszą opcję. Nic dziwnego, iż wszyscy liczący się operatorzy stawiają na rozwój takiej sieci.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Transport
Efekt zawieszenia broni na Bliskim Wschodzie: loty wracają do normy
Transport
Podróże na Bliski Wschód z utrudnieniami. Co czeka pasażerów?
Transport
Konflikt na Bliskim Wschodzie mocno uderza w lotnictwo. Bilety mogą podrożeć
Transport
Paris Air Show. Deszcz zamówień, ale nie dla wszystkich
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Transport
Fundusz Kolejowy mało efektywny