PKP wydała 54 mln zł na perony w Bydgoszczy

Kolej kończy modernizację stacji w Bydgoszczy. Gotowe są już zmodernizowane perony. Jest ich siedem, kosztowały 54 miliony złotych. W październiku otwarto nowy dworzec kolejowy Bydgoszcz Główna.

Publikacja: 07.12.2015 17:58

Wizualizacja

Wizualizacja

Foto: materiały prasowe

Perony mają elektroniczne tablice informujące o odjazdach i przyjazdach pociągów, nowoczesne oświetlenie, system monitoringu składający się z ponad 170 ruchomych kamer. Elementy bezpieczeństwa uzupełniło zamontowanie na peronach specjalnych przycisków SOS.

Do peronów można dostać się wyremontowanym przejściem podziemnym. Stara i zniszczona wykładzina na ścianach została usunięta. W jej miejsce zamontowane zostały płyty granitowe. Tu także bezpieczeństwa pilnują kamery. Pojawiły się nowe gabloty z informacjami dla pasażerów.

Cały teren stacji, po którym mogą poruszać się podróżni, został przystosowany do potrzeb niepełnosprawnych. Mają oni do dyspozycji windy, a chodniki zostały wyposażone w nawierzchnię z wypukłymi oznaczeniami ułatwiającymi poruszanie się osobom niedowidzącym. Zainstalowana jest również interkomowa stacja wzywania pomocy i udzielania informacji SOS-INFO, wyposażona w pętlę indukcyjną dla niedosłyszących. Dzięki temu rozwiązaniu, osoby z aparatami słuchowymi nie mają problemów ze zrozumieniem komunikatów o odjazdach i przyjazdach pociągów.

Wszystkie prace na stacji maja się zakończyć jeszcze w tym roku. Inwestycja jest współfinansowana z funduszy unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wysokość dofinansowania przekracza 50 proc.

PKP mocno inwestuje w modernizację stacji kolejowych i dworców. Dwa lata temu PKP zainwestowała w dworce 115 mln zł, w ubiegłym roku (17 zakończonych inwestycji) wydała 220 mln zł. W tym roku wydatki mają zbliżyć się do 400 mln zł. Przykładowo w Gliwicach PKP wydaje 156 mln zł na przebudowę nie tylko budynku dworcowego, ale także tuneli i peronów. Połowę inwestycji finansuje UE. W Szczecinie prace rozbiórkowe przy dworcu zaczęły się już w styczniu. W Łodzi, gdzie za 1,75 mld zł powstaje nowy dworzec Łódź Fabryczna, który ma być jednym z najnowocześniejszych w Europie.

W Bydgoszczy inwestycja w dworzec objęła budowę nowego obiektu i modernizację budynku pomiędzy peronami, a także gruntowny remont peronów wraz z podziemnymi przejściami. Całościowy koszt projektu sięgnął 197 mln zł. Przedsięwzięcie zostało w większości sfinansowane ze środków unijnych, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość unijnego dofinansowania wyniosła około 120 mln zł.

Transport
Donald Tusk zapowiada program „Polskie morze”. Na Bałtyku ma być bezpieczniej
Transport
NATO nie pojedzie koleją. Rail Baltica poważnie opóźniona
Transport
Pilot wywołał pożar w samolocie British Airways, bo pomylił lewą rękę z prawą
Transport
Wojna lotnicza? Bruksela grozi cłami Boeingowi
Transport
Uber ma kłopoty. Wyniki rozczarowały, najniższy wzrost od czasów pandemii