Wizz Air cierpi z powodu wadliwych silników

Wizz Air został ukarany grzywną przez węgierski urząd konkurencji za komunikaty wprowadzające w błąd konsumentów. Linia uprzedziła o gorszych wynikach finansowych w 2024 r. z powodu problemów z silnikami P&W.

Publikacja: 04.08.2024 17:17

Wizz Air cierpi z powodu wadliwych silników

Foto: Bloomberg

Węgierski urząd konkurencji ukarał tanią linię Wizz Air grzywną 770 tys. euro za naruszenie zasad staranności zawodowej i wprowadzenie w błąd klientów o systemie automatycznej rejestracji przed odlotem. To skłaniało ich do korzystania z kosztowniejszych procedur.

Czytaj więcej

Embraer remontuje silniki Pratta&Whitneya w Portugalii

To druga zła wiadomość dotycząca tego przewoźnika. Wcześniej sam obniżył prognozę rocznych wyników finansowych, po zmniejszeniu o 44 proc. zysku operacyjnego w I kwartale (do 30 czerwca), głównie na skutek poważnych problemów z silnikami amerykańskiej firmy Pratt&Whitney. Wymiana łopatek w głównej turbinie tych silników zmusiła linię do wyłączenia z eksploatacji 46 airbusów z floty liczącej 207 maszyn i do jednorazowego wynajęcia samolotów wraz z załogami (wet leasing), aby utrzymać siatkę połączeń.

W I kwartale Wizz Air wypracował zysk operacyjny 44,6 mln euro, a analitycy spodziewali się 144,3 mln. W całym roku przewoźnik spodziewa się zysku netto 350-450 mln euro, wcześniej mówił o 500-600 mln.

Czytaj więcej

Podróże lotnicze z wielkimi opóźnieniami. A będzie jeszcze gorzej

Prezes Jozsef Varadi przyznał, że linia będzie musiała ograniczyć swe oczekiwania. — Nasze ceny stale poprawiają się, ale konkurenci obniżają swoje i to ma wpływ na nas — powiedział w relacji Reutera. — Planowo zmierzamy do powrotu w 2026 r. do rocznego wzrostu mocy przewozowych, opartego na dostawach Airbusa. Problemy z silnikami Pratta&Whitneya są niemożliwe do przewidzenia, a wynajem samolotów z załogami dla utrzymania szlaków i mocy przewozowych doprowadził do wzrostu kosztów w pierwszym kwartale i będzie to mieć wpływ na wyniki drugiego kwartału — dodał.

Węgierski urząd konkurencji ukarał tanią linię Wizz Air grzywną 770 tys. euro za naruszenie zasad staranności zawodowej i wprowadzenie w błąd klientów o systemie automatycznej rejestracji przed odlotem. To skłaniało ich do korzystania z kosztowniejszych procedur.

To druga zła wiadomość dotycząca tego przewoźnika. Wcześniej sam obniżył prognozę rocznych wyników finansowych, po zmniejszeniu o 44 proc. zysku operacyjnego w I kwartale (do 30 czerwca), głównie na skutek poważnych problemów z silnikami amerykańskiej firmy Pratt&Whitney. Wymiana łopatek w głównej turbinie tych silników zmusiła linię do wyłączenia z eksploatacji 46 airbusów z floty liczącej 207 maszyn i do jednorazowego wynajęcia samolotów wraz z załogami (wet leasing), aby utrzymać siatkę połączeń.

Transport
Kiedy pierwszy samolot wyląduje na CPK? Wiceminister Maciej Lasek zdradza datę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Europa łaskawsza dla spalinowców
Transport
Rosja zbudowała 15 razy mniej samolotów pasażerskich niż chciał Putin
Transport
Strajk na budowie nadzorowanej przez Putina. Nie ma pieniędzy na wypłaty
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach