Urlop z koszmarów. Ryanair i lotnisko wysłali lecącą do Hiszpanii parę na Litwę

Brytyjska para wybierająca się Ryanairem z lotniska w Bristolu na rodzinne wakacje na Costa Brava przeżyła koszmarną podróż, gdy zamiast do Hiszpanii trafiła do Kowna. I to wszystko mimo obecności lotniskowej asysty specjalnej.

Publikacja: 13.06.2024 14:23

Urlop z koszmarów. Ryanair i lotnisko wysłali lecącą do Hiszpanii parę na Litwę

Foto: Adobe Stock

Wakacje z okazji 47. urodzin Andrew Gore’a miały fatalny początek dla niego i jego żony Victorii. Para wybierała się na Costa Brava i miała lecieć z Bristolu do Barcelony. Ponieważ mężczyzna jest po amputacji, a jego żona ma autyzm, małżeństwo korzystało ze wsparcia lotniskowych asystentów, którzy mieli pomóc w dotarciu na czas na właściwy lot.

Czytaj więcej

Kartony z rybami zamiast walizek na Heathrow

„Witamy na Litwie”

Koszmarna podróż zaczęła się, gdy małżeństwo przybyło na lotnisko w Bristolu punktualnie na swój lot. Po tym, jak numer lotu pojawił się przy bramce, asystenci poprowadzili parę do samolotu, gdzie sprawdzono karty pokładowe. Nic nie wskazywało na to, że zwykły przelot zamieni się w uciążliwą przeprawę.

- Powiedziano nam, że na pewno są (reszta grupy – przyp. red.) w samolocie i powiedzieli „po prostu odpocznijcie”, więc poszliśmy spać, bo wstaliśmy wcześnie – powiedział BBC Gore.

Małżeństwo obudziło się dopiero na lotnisku i za oknem nie było widać Hiszpanii. Po włączeniu telefonu pojawił się komunikat „witamy na Litwie”. Para poinformowała o zajściu przedstawicieli linii Ryanair, którzy zareagowali błyskawicznie i prawidłowo – zarezerwowali parze lot do Barcelony. Ponieważ jednak odbywał się on następnego dnia i w dodatku z odległej o ponad 200 km Rygi, zarezerwowano też małżeństwu nocleg i przejazd do lotniska.

Czytaj więcej

Linie lotnicze ukarane za doliczanie opłat za bagaż podręczny. "Historyczna decyzja"

Na Costa Brava para dotarła z ponad dobowym opóźnieniem, ale to nie był koniec przygód. Dopiero dwa dni później dotarły do nich ich bagaże.

- To było surrealistyczne przeżycie, którego nigdy więcej nie chcę mieć. Nasza rodzina się martwiła, że jesteśmy chorzy, a kiedy dotarliśmy w końcu na miejsce, byliśmy chorzy – relacjonowało małżeństwo.

Kto jest winien pomyłki z pasażerami?

Rzecznik Ryanair podkreślił, że przed odlotem załoga kilkakrotnie ogłasza dokąd leci samolot. Przekazał również, że „osoba świadcząca pomoc specjalną z lotniska w Bristolu” umieściła parę w niewłaściwym samolocie.

- Szczerze przepraszamy tych pasażerów za wszelkie niedogodności powstałe w wyniku błędu osoby odpowiedzialnej za pomoc specjalną na lotnisku w Bristolu – powiedział rzecznik przewoźnika.

Rzecznik lotniska powiedział, że incydent jest badany przez administrację lotniska we współpracy z partnerami biznesowymi. Dodał też, że dokumenty pasażerów są sprawdzane przez linię lotniczą lub agenta obsługi naziemnej przed wejściem na pokład samolotu.

Czytaj więcej

Niespodzianki dla pasażerów. Myszy na lotnisku, robaki w samolocie

- Od chwili otrzymania informacji o problemie lotnisko w Bristolu współpracowało z naszym agentem obsługi linii lotniczych i podmiotem świadczącym pomoc specjalną w celu zbadania okoliczności i wprowadzenia ulepszeń na przyszłość. Skontaktujemy się z klientem w celu przekazania informacji umożliwiających skierowanie jego skargi do odpowiedniego partnera biznesowego w celu znalezienia rozwiązania – podkreślał rzecznik lotniska w Bristolu.

Z dalszej perspektywy wygląda na to, że może i dokumenty były sprawdzane, ale nie na tyle dokładnie, by nie doszło do poważnej i niewygodnej dla wszystkich pomyłki.

Wakacje z okazji 47. urodzin Andrew Gore’a miały fatalny początek dla niego i jego żony Victorii. Para wybierała się na Costa Brava i miała lecieć z Bristolu do Barcelony. Ponieważ mężczyzna jest po amputacji, a jego żona ma autyzm, małżeństwo korzystało ze wsparcia lotniskowych asystentów, którzy mieli pomóc w dotarciu na czas na właściwy lot.

„Witamy na Litwie”

Pozostało 90% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Prognozy Boeinga i Airbusa: ponad 40 tys. nowych samolotów w ciągu 20 lat
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Transport
Wizz Air zwraca koszty biletów pasażerom. Polskie lotniska działają normalnie
Transport
Przywracanie rozkładów lotów po piątkowej zapaści. Ten weekend może być jeszcze trudny
Transport
Wielkie zamieszanie na lotniskach w szczycie sezonu i kłopoty pasażerów. Kiedy należy się odszkodowanie?
Transport
Potężne zamieszanie na lotniskach. Tysiące samolotów uziemionych