Reklama

Kolejny plan japońskiego samolotu cywilnego

Japonia wraca do planu uruchomienia produkcji samolotu pasażerskiego. Chce od 2035 r. oferować samolot nowej generacji używający wodoru jako paliwa.

Publikacja: 01.04.2024 17:27

Kolejny plan japońskiego samolotu cywilnego

Foto: Jason Alden/Bloomberg

Airbusowi i Boeingowi mogą przybyć nowi konkurenci. Chiński COMAC jest na końcowym etapie prac przy pierwszym szerokokadłubowym samolocie C3939, a Japonia powróciła do planu z 1962 r. produkcji własnego samolotu cywilnego. Tamten plan dotyczący turbopropa YS-11, który miał zastąpić Douglasa DC-3 zakończono w 1973 r. Japońskie samoloty pracowały jednak w transporcie krajowym do 2006 r.

Rząd japoński ogłosił w końcu marca plan opracowania do około 2025 r. samolotu nowej generacji i stworzenia krajowego przemysłu lotniczego po wyciągnięciu wniosków z fiaska projektu Mitsubishi Heavy Industries opracowania pierwszego regionalnego samolotu pasażerskiego — podała agencja prasowa Kyodo. „Jest dla nas istotne produkowanie samolotu nowej generacji na podstawie technologii, w których Japonia jest konkurencyjna, a także przyczyniających się do dekarbonizacji transportu lotniczego” — cytuje AFP komunikat.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Boeing wylądował w morzu. Lotniczy wypadek w Hongkongu
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Transport
Adam Sanocki: Lotniska, to nie tylko pasażerowie i samoloty. To wielki wkład w gospodarkę
Transport
Jak Putin doleci do Budapesztu? Viktor Orbán mówi, że wszystko załatwi
Transport
Wreszcie dobre wiadomości z Boeinga. Samolotów B737 MAX będzie coraz więcej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Transport
Kreml chce, by Musk zbudował tunel z Alaski do Syberii. Trump: Ciekawy pomysł
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama