Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 07.07.2025 12:52 Publikacja: 01.04.2024 17:27
Foto: Jason Alden/Bloomberg
Airbusowi i Boeingowi mogą przybyć nowi konkurenci. Chiński COMAC jest na końcowym etapie prac przy pierwszym szerokokadłubowym samolocie C3939, a Japonia powróciła do planu z 1962 r. produkcji własnego samolotu cywilnego. Tamten plan dotyczący turbopropa YS-11, który miał zastąpić Douglasa DC-3 zakończono w 1973 r. Japońskie samoloty pracowały jednak w transporcie krajowym do 2006 r.
Rząd japoński ogłosił w końcu marca plan opracowania do około 2025 r. samolotu nowej generacji i stworzenia krajowego przemysłu lotniczego po wyciągnięciu wniosków z fiaska projektu Mitsubishi Heavy Industries opracowania pierwszego regionalnego samolotu pasażerskiego — podała agencja prasowa Kyodo. „Jest dla nas istotne produkowanie samolotu nowej generacji na podstawie technologii, w których Japonia jest konkurencyjna, a także przyczyniających się do dekarbonizacji transportu lotniczego” — cytuje AFP komunikat.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas