Grupa Lufthansy poszukuje tysięcy pracowników

W tym roku, tak samo jak w 2023, Lufthansa ma do zaoferowania 13 tys. nowych miejsc pracy. Potrzebni są praktycznie wszyscy - piloci, stewardesy, mechanicy, informatycy.

Publikacja: 16.01.2024 13:39

Grupa Lufthansy poszukuje tysięcy pracowników

Foto: Bloomberg

To znaczy, że operacje niemieckiej grupy lotniczej wracają do czasów sprzed pandemii.

W 2020 roku Niemcy zwolnili 22 tys. osób zatrudnionych na etatach, z tego połowę w samych Niemczech. Oznacza to, że załoga zmniejszyła się wówczas o 16 proc. ze 135 tys. zatrudnionych. Z pozostałych, aż 87 tysięcy osób dostało nowe kontrakty z mniejszym wymiarem godzin pracy, a ich płace były dofinansowywane przez państwo.

— Bez znaczącej redukcji kosztów zatrudnienia nigdy nie wyjdziemy z tego kryzysu i stracimy możliwość ponownego startu w czasach, kiedy pandemia się skończy. Jeśli tego nie zrobimy, dojdzie do znacznego osłabienia Lufthansy — tłumaczył wtedy Michael Niggemann, szef działu personelu i prawa w Grupie Lufthansy. 

Czytaj więcej

Rosyjski airbus zostanie na polu pszenicy do wiosny. A potem pójdzie na części

W szczycie pandemicznego kryzysu Lufthansa operowała tylko 63. z 763 posiadanych samolotów. 2023 był pierwszym rokiem, w którym na poważnie zaczęto przywracać operacje. W efekcie pojawiły się potężne braki kadrowe. I zaczęły się ponowne rekrutacje.

Teraz LH w samych Niemczech pilnie poszukuje 3,5 tys. pracowników pokładu, 1000 pilotów, 2 tysiące mechaników i przynajmniej 900 informatyków. Oprócz nich jeszcze dodatkowo 800 osób, które przyjmie na szkolenia i wyuczy zawodu. Nowe miejsca pracy są także poza Niemcami. Najwięcej osób ma szansę znaleźć pracę w Lufthansie w Bolonii, gdzie czeka na nich 1079 wakatów – wynika ze strony internetowej LH.

Po raz pierwszy od wybuchu pandemii pojawił się nabór pracowników w należących do Grupy LH belgijskich liniach Brussels Airlines. Tam było poszukiwanych 380. chętnych, przede wszystkim do pracy na pokładzie (180 osób). I w tym przypadku jest już wystarczająca liczba zgłoszeń. W najbliższych dniach mają tam ruszyć szkolenia dla nich. Nadal poszukiwani są mechanicy oraz pracownicy obsługi naziemnej.

To znaczy, że operacje niemieckiej grupy lotniczej wracają do czasów sprzed pandemii.

W 2020 roku Niemcy zwolnili 22 tys. osób zatrudnionych na etatach, z tego połowę w samych Niemczech. Oznacza to, że załoga zmniejszyła się wówczas o 16 proc. ze 135 tys. zatrudnionych. Z pozostałych, aż 87 tysięcy osób dostało nowe kontrakty z mniejszym wymiarem godzin pracy, a ich płace były dofinansowywane przez państwo.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Francuskie międzynarodowe lotnisko znów działa po ewakuacji
Transport
Atak wandali na francuską kolej. Tłumy pasażerów na peronach i objazdy
Transport
Pogarszają się prognozy dla przemysłu motoryzacyjnego w Polsce
Transport
Boeing winny i zapłaci za katastrofy B737 MAX. Rodziny ofiar chcą jeszcze więcej
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Transport
Air France-KLM zawiodły się na igrzyskach w Paryżu. Wyniki mocno w dół