Reklama
Rozwiń
Reklama

NIK grzmi w sprawie przekopu Mierzei Wiślanej. "Ekonomiczna porażka"

NIK o przekopie Mierzei Wiślanej: za drogi, stracił ekonomiczny sens, publiczne pieniądze były źle wydawane.

Publikacja: 09.11.2023 10:45

Przekop Mierzei Wiślanej stracił ekonomiczne uzasadnienie

Ministerstwo Infrastruktury

Przekop Mierzei Wiślanej stracił ekonomiczne uzasadnienie

Foto: Ministerstwo Infrastruktury

Przekop Mierzei Wiślanej stracił ekonomiczne uzasadnienie, w planowaniu i realizowaniu inwestycji doszło do licznych nieprawidłowości. Ponad 213 mln zł wydano z naruszeniem prawa – to niektóre wnioski z raportu NIK, która skontrolowała jedną z najważniejszych dla rządu PiS inwestycji w infrastrukturze. Na czwartek Izba zapowiedziała w tej sprawie briefing prasowy.

Jak poinformował „Business Insider Polska”, który pierwszy dotarł do raportu, w związku z przekopem skontrolowano działania Ministerstwa Infrastruktury, Urzędu Morskiego w Gdyni, a także Zarządu Portu Morskiego Elbląg. Inspektorzy sprawdzali działania tych instytucji podejmowane w latach 2016-2022. Już na etapie planowania nie ujęto koniecznych działań, co uniemożliwiło główne cele przedsięwzięcia: zapewnienie bezpieczeństwa regionu oraz umożliwienie wzrostu społeczno-gospodarczego.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama