- Do kwietnia większość z nich zostanie rozwiązana — oświadczył Robert Leduc podczas uroczystego odebrania przez Lufthansę pierwszego samolotu A320neo.
Niemiecki przewoźnik stał się wcześniej pierwszą linią na świecie, która otrzymała nowy samolot, bo Qatar Airways zgłosił zastrzeżenia do osiągów technicznych silników P&W. Problem pojawił się w najnowszej jednostce GTF, która wymaga dłuższego czasu schładzania przed ponownym uruchomieniem w pewnych warunkach.
Prezes Lufthansy, Carsten Spohr powiedział na uroczystym odbiorze na lotnisku Hamburg-Finkenwerder, że inżynierowie niemieckiej linii pracują z producentem nad usunięciem możliwie jak najszybciej problemów technicznych z tym silnikiem.
W uroczystym odbiorze samolotu. uczestniczyli prezes Airbusa, Fabrice Brégier, prezes Pratt & Whitney, Robert Leduc i prezes Lufthansy, Carsten Spohr oraz 700 gości. Zgromadzonym pokazano dwa samoloty nowego typu.
Pierwszy A320neo, o numerze rejestracyjnym D-AINA, jest wykorzystywany w lotach od 24 stycznia. Drugi „neo" wkrótce uzupełni flotę samolotów Airbus Lufthansy.