Reklama
Rozwiń
Reklama

Airbus A3A321XLR wymaga zmian konstrukcyjnych, nie osiągnie rekordowego zasięgu

Nowy samolot Airbusa będący w przygotowaniu, szykowany na rekord w długich przelotach musi dokonać zmian konstrukcyjnych, które zwiększą jego ciężar i skrócą zasięg o 370 km

Publikacja: 23.07.2023 16:06

Airbus A3A321XLR wymaga zmian konstrukcyjnych, nie osiągnie rekordowego zasięgu

Foto: Adobestock

Model zapowiedziany na salonie na Le Bourget w 2019 r., a pokazany pod Paryżem w czerwcu 2023 miał kontynuować udaną ekspansję mniejszej wersji A321neo i pokrzyżować plany Boeinga, który zastanawiał się nad uruchomieniem prac nad nowym samolotem średniej wielkości NMA, który zabierałby 220-260 podróżnych zależnie od konfiguracji na odległość 5 tys. mil morskich (ponad 9 tys. km). Amerykanie zamierzali zastąpić nim starsze wersje B757 i B767, ale pojawiły się poważne problemy z MAX-ami, sukces handlowy nowej maszyny Airbusa i pandemia, co zmusiło ich do rezygnacji z NMA.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Bruksela zostanie odcięta od świata. Belgowie zastrajkują
Transport
Międzynarodowe linie odwołują loty z Wenezueli po ostrzeżeniu FAA
Transport
FAA ostrzega linie lotnicze przed ryzykiem lotów nad Wenezuelą
Transport
Dubai Air Show. Pokaz arabskiej siły, indyjska tragedia i rosyjska porażka
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Transport
Pekin uderza w import aut do Rosji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama