Rosyjska nawigacja szwankuje. Przewoźnicy chcą zmian, pasażerowie boją się latać

Rosyjski system baz danych nawigacji zamontowany w rosyjskich samolotach SSJ-100 jest awaryjny i nie dostarcza wszystkich danych potrzebnych do bezpiecznych lotów. Linie lotnicze domagają się wymiany systemu. Producent odmawia.

Publikacja: 24.05.2023 12:00

Sukhoi Superjet 100

Sukhoi Superjet 100

Foto: Andrey Rudakov/Bloomberg

Główni użytkownicy Sukhoi Superjet 100 (SSJ-100) zwrócili się do producenta samolotów - firmy Irkut - o zgodę na zainstalowanie alternatywnych systemów nawigacyjnych baz danych (NDB), pisze gazeta "Kommersant", powołując się na protokół spotkania w Federalnej Agencji Transportu Lotniczego.

Rossiya Airlines (linie objęte sankcjami Zachodu), największy operator SSJ (jego flota obejmuje 78 „superjetów”), zwróciła się do producenta o zastąpienie baz danych petersburskiej firmy Avia Briefing alternatywnym rozwiązaniem opracowanym przez państwowe Centrum Informacji Nawigacyjnej. Powodem są problemy przy korzystaniu z bazy danych petersburskiej firmy. Jednak Irkut odmówił przewoźnikowi, powołując się na fakt, że alternatywny system nie został jeszcze certyfikowany.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Transport
Paris Air Show. Deszcz zamówień, ale nie dla wszystkich
Transport
Fundusz Kolejowy mało efektywny
Transport
Indyjskie Dreamlinery sprawdzone po katastyrofie. Co wykazał przegląd?
Transport
Moskiewskie lotnisko znacjonalizowane. „Szukanie haków na cudzoziemców"
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Transport
LOT wybrał samoloty. Ile na zamówieniu skorzysta gospodarka?