Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 04.07.2025 17:16 Publikacja: 24.05.2023 12:00
Sukhoi Superjet 100
Foto: Andrey Rudakov/Bloomberg
Główni użytkownicy Sukhoi Superjet 100 (SSJ-100) zwrócili się do producenta samolotów - firmy Irkut - o zgodę na zainstalowanie alternatywnych systemów nawigacyjnych baz danych (NDB), pisze gazeta "Kommersant", powołując się na protokół spotkania w Federalnej Agencji Transportu Lotniczego.
Rossiya Airlines (linie objęte sankcjami Zachodu), największy operator SSJ (jego flota obejmuje 78 „superjetów”), zwróciła się do producenta o zastąpienie baz danych petersburskiej firmy Avia Briefing alternatywnym rozwiązaniem opracowanym przez państwowe Centrum Informacji Nawigacyjnej. Powodem są problemy przy korzystaniu z bazy danych petersburskiej firmy. Jednak Irkut odmówił przewoźnikowi, powołując się na fakt, że alternatywny system nie został jeszcze certyfikowany.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas