Reklama Lufthansy zakazana w Wielkiej Brytanii

Niemiecka Lufthansa została zmuszona do zdjęcia reklam swoich usług w Wielkiej Brytanii. Agencję Standardów Reklamy (ASA) uznała, że zawarte w niej hasła wprowadzają w błąd konsumentów.

Publikacja: 02.03.2023 12:52

Reklama Lufthansy zakazana w Wielkiej Brytanii

Foto: Bloomberg

Plakat, który został rozpowszechniony w Wielkiej Brytanii w czerwcu 2022 r. przedstawia przód samolotu Boeing 747/8 Lufthansy w powietrzu. Na spód samolotu została tam nałożony obraz ziemi widziany z kosmosu. I napis: „LUFTHANSA GROUP. ŁĄCZENIE ŚWIATA. OCHRONA JEGO PRZYSZŁOŚCI. #MakeChangeFly”.

Czytaj więcej

Sądny dzień w Niemczech. Pasażerowie zostali na ziemi

ASA po skargach konsumentów i konsumentów zdecydowała się sprawdzić, czy reklama ta nie sprawia „mylącego wrażenia o wpływie reklamodawcy na środowisko”.

Broniąc swojego plakatu Lufthansa przekonywała, że zwrot „OCHRONA JEGO PRZYSZŁOŚCI” nie może być rozumiana przez konsumentów jako „wąskie i wyraźne odniesienie do ochrony środowiska”, a hasło powinno być postrzegane jedynie jako zachęta do odwiedzenia jej strony internetowej. Niemcy przekonywali również ASA, że w tej reklamie „nie ma absolutnego stwierdzenia stwierdzającego, że latanie lub Lufthansa nie mają wpływu na środowisko i błędem byłoby sądzić, że przeciętny konsument zrozumiałby hasło w ten sposób”.

ASA jest innego zdania. „Uznaliśmy, że mocno wybite w reklamie stwierdzenie OCHRONA JEGO PRZYSZŁOŚCI może zostać zinterpretowane przez konsumentów jako odniesienie środowiskowe podkreślające podejście Lufthansy do lotnictwa i ochrony przyszłości świata. Wzięliśmy pod uwagę, że ten tekst pojawił się natychmiast po komunikacie CONNECTING THE WORLD i został nałożony na zdjęcie globu. W naszym rozumieniu obecnie w przemyśle lotniczym nie ma inicjatyw środowiskowych ani opłacalnych komercyjnie technologii, które uzasadniałyby absolutnie ekologiczne hasło OCHRONA JEGO PRZYSZŁOŚCI. I uznaliśmy, że tak właśnie zinterpretują to konsumenci”.

ASA poinstruowała jednocześnie Lufthansę, żeby w przyszłości była bardziej staranna używając odniesień wobec swojej misji ochrony środowiska, nie wprowadzała konsumentów w błąd i nie dawała mylącego wrażenia co do wpływu podróży liniami lotniczymi na zmiany klimatyczne.

Plakat, który został rozpowszechniony w Wielkiej Brytanii w czerwcu 2022 r. przedstawia przód samolotu Boeing 747/8 Lufthansy w powietrzu. Na spód samolotu została tam nałożony obraz ziemi widziany z kosmosu. I napis: „LUFTHANSA GROUP. ŁĄCZENIE ŚWIATA. OCHRONA JEGO PRZYSZŁOŚCI. #MakeChangeFly”.

ASA po skargach konsumentów i konsumentów zdecydowała się sprawdzić, czy reklama ta nie sprawia „mylącego wrażenia o wpływie reklamodawcy na środowisko”.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
PKP Cargo traci udziały w polskim rynku
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Transport
W Afryce Rosja zbuduje swoje porty. Znane są potencjalne lokalizacje
Transport
Ruszyły inwestycje w Modlinie. Lotnisko planuje duże zmiany
Transport
Kapitan LOT-u oświadczył się stewardesie podczas rejsu. Wzruszająca scena
Transport
Turkish Airlines wyrzucają Rosjan z samolotów. Kreml przyznaje: Problem jest poważny