Boeing konsoliduje się. Zaczyna od filii finansów

Nienależny od lat dział finansowania zakupów i leasingu samolotów Boeing Capital zostanie włączony do działu samolotów cywilnych BCA w ramach upraszczania struktury organizacyjnej. A prezesa Davida Calhouna zachęca się do pozostania dłużej pakietem akcji za 5,3 mln dolarów

Publikacja: 19.02.2023 15:40

Boeing konsoliduje się. Zaczyna od filii finansów

Foto: Bloomberg

Po informacji o odejściu na wiosnę na emeryturę prezydenta Boeing Capital (BCC), Tima Myersa koncern postanowił dołączyć tę filię do działu samolotów cywilnych BCA. Pozwoli to „skupić zasoby naszej zasadniczej roli jaką jest wspieranie naszych klientów i ich potrzeb finansowych” — stwierdził w wewnętrznej notatce wiceprezes ds. finansowych koncernu Brian West.

Likwidacja Boeing Capital zmierza do skonsolidowania struktury operacyjnej koncernu, oznacza koniec ważnego etapu w szybko rozwijającym się sektorze finansowym — uważa Reuter. W listopadzie Boeing ogłosił reorganizację działu wojskowego i zmniejszenie o połowę liczby podległych mu komórek. Zlikwiduje też 2 tys. miejsc pracy w działach finansów i kadr.

Czytaj więcej

Boeing zakończył produkcję legendarnego Jumbo Jeta

Koncernowi zależy natomiast aby Davida Calhouna pozostał dłużej na stanowisku prezesa, tak aby kierował nim do końca wyjścia z dwóch kryzysów: pandemii i katastrof MAX-ów. Rada dyrektorów zaaprobowała 16 lutego podarowanie Calhounowi pakietu 25 tys. akcji o ograniczonej zbywalności (RSU) cenionych obecnie na 5,29 mln dolarów. Dostałby je w 2 ratach w pierwszą i w drugą rocznicę decyzji o ich darowaniu.

„Przyznanie takiego grantu świadczy o stałym zaufaniu rady do kierownictwa Davida i do kursu firmy, gdy dokonujemy postępy w przywracaniu naszej mocy operacyjnej i finansowej, kierując się troską o bezpieczeństwo, jakość i przejrzystość” — oświadczył Boeing. Ta decyzja wskazuje, że rada dyrektorów nie chce szukać nowego prezesa przynajmniej do połowy lat 20., kiedy koncern wróci do rytmu produkcji sprzed pandemii.

David Calhoun był szefem rady dyrektorów, od stycznia 2020 jest prezesem, po zwolnieniu przez radę Dennisa Muilenburga. W kwietniu 2201 Boeing wydłużył limit wieku emerytalnego z 65 do 70 lat, aby Calhoun był zostać za sterami. W kwietniu skończy 66 lat. W 2020 i 2021 r. otrzymał łącznie po 21,1 mln dolarów. W 2021 r. rada zatwierdziła docelowo wysokość długoterminowej zachęty na 16 mln dolarów.

Po informacji o odejściu na wiosnę na emeryturę prezydenta Boeing Capital (BCC), Tima Myersa koncern postanowił dołączyć tę filię do działu samolotów cywilnych BCA. Pozwoli to „skupić zasoby naszej zasadniczej roli jaką jest wspieranie naszych klientów i ich potrzeb finansowych” — stwierdził w wewnętrznej notatce wiceprezes ds. finansowych koncernu Brian West.

Likwidacja Boeing Capital zmierza do skonsolidowania struktury operacyjnej koncernu, oznacza koniec ważnego etapu w szybko rozwijającym się sektorze finansowym — uważa Reuter. W listopadzie Boeing ogłosił reorganizację działu wojskowego i zmniejszenie o połowę liczby podległych mu komórek. Zlikwiduje też 2 tys. miejsc pracy w działach finansów i kadr.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Niemiecki superpociąg lepszy od francuskiego TGV
Transport
Kubańska linia lotnicza bez paliwa. Zmuszona do zawieszenia działalności
Transport
Lotniczy dress code. Jak się ubrać na podróż samolotem
Transport
Gorszy kwartał Lufthansy (strajki) i Air France-KLM
Transport
Rosyjscy hakerzy znów w akcji. Finnair wstrzymuje loty
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił