Włosi wolą rozmawiać o ITA z Amerykanami i Air France-KLM

Włoski rząd wybrał do rozmów na zasadzie wyłączności o kupnie większościowego udziału w ITA Airways konsorcjum z amerykańskim funduszem private equity Centares, wspieranym przez Air France-KLM i Delta Air Lines. Przegranymi są włosko-szwajcarski armator MSC i Lufthansa, proponowali 850 euro za 80 proc.

Publikacja: 03.09.2022 20:13

Włosi wolą rozmawiać o ITA z Amerykanami i Air France-KLM

Foto: AdobeStock

Oferta Centaresa, której nie ujawniono, pozwoli zachować włoskiemu resortowi finansów mniejszościowy pakiet co najmniej 40 proc. — powiedziały Reuterowi trzy osoby. Centares z europejską centralą w Mediolanie zaproponował podobno ok. 600 mln euro za udział ok. 60 proc., ale dwie osoby dodały, że wartość umowy jest znacznie większa.

Rzymskie lotnisko Fiumicino będzie głównym elementem planu przemysłowego przedstawionego przez fundusz. Air France-KLM przyjęła z zadowoleniem decyzję władz w Rzymie, dodała, że początkowo będzie partnerem handlowym i operacyjnym Centaresa.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Transport
Zagraniczne samoloty miały pójść w odstawkę. Rosjanie przyznają: to się nie uda
Transport
Drastyczna decyzja Wizz Aira. Żegnajcie Emiraty. Teraz Europa Środkowa będzie najważniejsza
Transport
Ryanair przeprosił się z Modlinem. W tle groźni rywale
Transport
Rosyjska lotnicza ruletka. Przestrzeń powietrzna coraz bardziej niebezpieczna
Transport
LOT wycenił koszty powrotu na Ukrainę. To wydatek setek milionów dolarów
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama