Reklama

Włosi wolą rozmawiać o ITA z Amerykanami i Air France-KLM

Włoski rząd wybrał do rozmów na zasadzie wyłączności o kupnie większościowego udziału w ITA Airways konsorcjum z amerykańskim funduszem private equity Centares, wspieranym przez Air France-KLM i Delta Air Lines. Przegranymi są włosko-szwajcarski armator MSC i Lufthansa, proponowali 850 euro za 80 proc.

Publikacja: 03.09.2022 20:13

Włosi wolą rozmawiać o ITA z Amerykanami i Air France-KLM

Foto: AdobeStock

Oferta Centaresa, której nie ujawniono, pozwoli zachować włoskiemu resortowi finansów mniejszościowy pakiet co najmniej 40 proc. — powiedziały Reuterowi trzy osoby. Centares z europejską centralą w Mediolanie zaproponował podobno ok. 600 mln euro za udział ok. 60 proc., ale dwie osoby dodały, że wartość umowy jest znacznie większa.

Rzymskie lotnisko Fiumicino będzie głównym elementem planu przemysłowego przedstawionego przez fundusz. Air France-KLM przyjęła z zadowoleniem decyzję władz w Rzymie, dodała, że początkowo będzie partnerem handlowym i operacyjnym Centaresa.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Rosja poza władzami światowego lotnictwa. Agresor nie zyskał poparcia
Transport
Kazachstan zatrzymał ruch pociągów do Rosji. To efekt decyzji Polski
Transport
Flota cieni Putina wciąż rośnie. Są w niej już wszystkie złomy świata
Transport
Potężny cyberatak na europejskie lotniska. Loty opóźnione i odwołane
Transport
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak: PKP Intercity przywróci połączenia do 14 miast
Reklama
Reklama