Reklama
Rozwiń
Reklama

Lotnisko w Amsterdamie zapłaci za chaos. Na co mogą liczyć pasażerowie?

Wszystkim pasażerom, którzy mieli ważne bilety na wylot z amsterdamskiego portu Schiphol między 23 kwietnia a 11 sierpnia 2022, a spóźnili się na samolot z powodu niewydolności kontroli bezpieczeństwa, zostanie wypłacone odszkodowanie.

Publikacja: 12.08.2022 13:38

Kolejka do kontroli bezpieczeństwa na lotnisku Schiphol w Amsterdamie

Kolejka do kontroli bezpieczeństwa na lotnisku Schiphol w Amsterdamie

Foto: Fotorzepa/ Urszula Lesman

Potencjalni pasażerowie czekali wtedy na przejście do kontroli bezpieczeństwa nawet po 5-6 godzin i często samoloty odlatywały bez nich. Linie lotnicze w takich przypadkach nie uznają reklamacji.

Wcześniej wniosek o rekompensatę od największego holenderskiego lotniska wystąpiły linie KLM. To pierwszy taki przypadek w Europie, że port lotniczy jest gotowy do wyrównania strat pasażerom. Tyle, że Schiphol zrobiło to pod naciskiem holenderskiej stacji radiowej MAX oraz rzecznika praw obywatelskich.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Pekin uderza w import aut do Rosji
Transport
Są chętni na portugalską linię TAP. Wciąż trwa dochodzenie w aferze korupcyjnej
Transport
Europejskie linie chcą latać do Azji tak jak Chińczycy
Transport
Ataków na polską infrastrukturę będzie więcej. Czy latamy bezpiecznie?
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Transport
Zaostrza się spór Japonii i Chin o Tajwan. Chińczycy anulowali nawet 500 tysięcy lotów
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama