Potencjalni pasażerowie czekali wtedy na przejście do kontroli bezpieczeństwa nawet po 5-6 godzin i często samoloty odlatywały bez nich. Linie lotnicze w takich przypadkach nie uznają reklamacji.
Wcześniej wniosek o rekompensatę od największego holenderskiego lotniska wystąpiły linie KLM. To pierwszy taki przypadek w Europie, że port lotniczy jest gotowy do wyrównania strat pasażerom. Tyle, że Schiphol zrobiło to pod naciskiem holenderskiej stacji radiowej MAX oraz rzecznika praw obywatelskich.
Czytaj więcej
Ciepłe ubrania, które pasażerowie noszą jesienią i konieczność ich zdejmowania do kontroli bezpieczeństwa są przyczyną, dla której lotnisko Schiphol w Amsterdamie przedłuży ograniczenia w liczbie odprawianych pasażerów.
Teraz prezes amsterdamskiego lotniska, Dirk Benschop przeprosił pasażerów za problemy spowodowane niewydolnością portu i poinformował ich, że mają oni czas do 30 września na złożenie wniosku o odszkodowanie w wysokości kosztów związanych ze zmianą rezerwacji (np. utracona część wakacji), koniecznością zapłacenia za nowy bilet, bądź skorzystania z alternatywnego środka transportu oraz kosztów dodatkowego noclegu. Wnioski o odszkodowania znajdują się na stronie Schiphol.nl/compensation.
Zwrot nieplanowanych wydatków należy się także i tym pasażerom, którzy ucierpieli z powodu ograniczenia przez Schiphol liczby odprawianych pasażerów do 100 tys. dziennie. Ostatnio lotnisko przedłużyło zmniejszenie liczby odpraw do końca sezonu letniego. W przypadku osób, które ucierpią z powodu dłużej trwających ograniczeń, mają one kontaktować się z przewoźnikami.