Reklama

Lotnisko w Amsterdamie zapłaci za chaos. Na co mogą liczyć pasażerowie?

Wszystkim pasażerom, którzy mieli ważne bilety na wylot z amsterdamskiego portu Schiphol między 23 kwietnia a 11 sierpnia 2022, a spóźnili się na samolot z powodu niewydolności kontroli bezpieczeństwa, zostanie wypłacone odszkodowanie.

Publikacja: 12.08.2022 13:38

Kolejka do kontroli bezpieczeństwa na lotnisku Schiphol w Amsterdamie

Kolejka do kontroli bezpieczeństwa na lotnisku Schiphol w Amsterdamie

Foto: Fotorzepa/ Urszula Lesman

Potencjalni pasażerowie czekali wtedy na przejście do kontroli bezpieczeństwa nawet po 5-6 godzin i często samoloty odlatywały bez nich. Linie lotnicze w takich przypadkach nie uznają reklamacji.

Wcześniej wniosek o rekompensatę od największego holenderskiego lotniska wystąpiły linie KLM. To pierwszy taki przypadek w Europie, że port lotniczy jest gotowy do wyrównania strat pasażerom. Tyle, że Schiphol zrobiło to pod naciskiem holenderskiej stacji radiowej MAX oraz rzecznika praw obywatelskich.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama