Będący własnością spółki Zakład Usług Taborowych Remtrak zajmuje się naprawą, konserwacją oraz remontami taboru kolejowego i sprzętu transportowego. Inwestycja ma poprawić realizację napraw, zwiększyć liczbę przeprowadzanych przeglądów i zapewnić nowe miejsca pracy.

Zaplanowano budowę malarni, zbiornika retencyjnego wód deszczowych, a także rozbudowę istniejącej hali napraw. Będą tam wykonywane przeglądy wszystkich podzespołów, urządzeń i części wagonowych, ich konserwacja, zabezpieczenia, a także naprawy. Inwestycja w zaplecze techniczne zwiększy liczbę wykonywanych przeglądów do 20 wagonów na miesiąc. Rozbudowa Remtraku będzie się wiązała z utworzeniem dodatkowych 100 miejsc pracy. Zakład zaoferuje pracę m.in. na stanowiskach: mechanik, elektryk, elektronik, stolarz, tokarz czy magazynier.

W końcu ubiegłego roku Intercity zapowiedziało inwestycje na poziomie 1,8 miliarda złotych na modernizację 400 wagonów, 60 lokomotyw i zaplecze do ich serwisowania. Pierwsza część programu inwestycyjnego obejmuje zmodernizowanie 60 wagonów oraz 7 lokomotyw. To kolejna fala inwestycji mająca unowocześnić tabor przewoźnika. Pierwsze zmodernizowane z tej puli pieniędzy wagony maja pojechać z pasażerami pod koniec 2016 roku. Doinwestowanie Remtraku ma sprawić, że przyszłości naprawy taboru Intercity będzie prowadzić wyłącznie we własnym zakresie Do tej pory Intercity zrealizowało 10 dużych projektów związanych z wymiana lub modernizacja taboru. Wszystkie razem warte są 5,5 miliarda złotych. Tylko w ostatnim tygodniu grudnia spółka wydała przeszło miliard złotych. Wszystkie przedsięwzięcia współfinansowane były z funduszy unijnych. W rezultacie większość pociągów jest już nowa lub po modernizacji. Standardem nowych i zmodernizowanych składów jest klimatyzacja, nowoczesna toaleta, i gniazdka elektryczne przy fotelach. Do tego bar, elektroniczny system informacji pasażerskiej oraz miejsca przystosowane dla osób niepełnosprawnych, rodzin z dziećmi czy osób podróżujących z rowerami.

Poprawiony został także poziom obsługi technicznej. Na warszawskiej Olszynce Grochowskiej działa najnowocześniejsze w Polsce centrum serwisowe zbudowane kosztem 120 milionów złotych. Obsługuje pociągi pendolino.