LATAM Airlines też opuszcza Wenezuelę

Największa grupa lotnicza Ameryki Południowej dołączyła do grona przewoźników, którzy zawiesili działalność w Wenezueli z powodu skomplikowanej sytuacji gospodarczej w tym kraju.

Publikacja: 31.05.2016 16:56

Międzynarodowe linie lotnicze usiłują od lat wytransferować z Wenezueli przychody osiągane głównie ze sprzedaży biletów w miejscowej walucie, boliwarach, ale władze w Caracas sprawujące kontrolę nad polityką dewizową nie zgadzają się na zamianę boliwarów, bo nie mają dewiz. Organizacja przewoźników IATA szacuje, że Wenezuela zalega 24 liniom lotniczym z wypłatą 3,8 mld dolarów.

Linie, które nadal utrzymują połączenia z Wenezuelą, żądają kupna biletów za waluty wymienialne, jednak głęboka recesja i nieopanowana inflacja spowodowały, że zagraniczne podróże stały sile niedostępne dla wielu Wenezuelczyków.

- LATAM Airlines (powstała z fuzji LAN Chile i brazylijskiej TAM) zawiesi tymczasowo i bezterminowo działalność na lotnisku w Caracas - stwierdza komunikat grupy z centralą w Santiago de Chile. Loty między Sao Paulo i Caracas ustaną z końcem maja, a z Santiago i Limy w lipcu. Działalność zostanie wznowiona, jak tylko pozwolą na to warunki.

Rzecznik LATAM Airlines podał, że przewoźnik ma zamrożone w Wenezueli ok. 3 mln dolarów. Wcześniej zawiesiła loty Lufthansa, która nie może odprowadzić ponad 100 mln dolarów pochodzących ze sprzedaży biletów.

Aerolineas Argentinas, które już zmniejszyły liczbę połączeń z Buenos Aires z 7 do 2 tygodniowo stwierdziły, że bacznie obserwują sytuację związaną z tym szlakiem.

W ostatnich latach wielu przewoźników zmniejszyło liczbę lotów do Caracas, a Alitalia, Air Canada i brazylijski Gol zawiesiły wszystkie. American Airlines przywrócił w grudniu połączenie z Nowym Jorkiem, ale zamknął je trzy miesiące później z braku popytu. Oferuje tylko loty z Miami.

Rozkłady połączeń z Caracas potwierdziły tylko Air France, United i Iberia. Szef IATA, Tony Tyler ostrzegł w marcu, że te ostatnie linie mogą też zrezygnować.

Międzynarodowe linie lotnicze usiłują od lat wytransferować z Wenezueli przychody osiągane głównie ze sprzedaży biletów w miejscowej walucie, boliwarach, ale władze w Caracas sprawujące kontrolę nad polityką dewizową nie zgadzają się na zamianę boliwarów, bo nie mają dewiz. Organizacja przewoźników IATA szacuje, że Wenezuela zalega 24 liniom lotniczym z wypłatą 3,8 mld dolarów.

Linie, które nadal utrzymują połączenia z Wenezuelą, żądają kupna biletów za waluty wymienialne, jednak głęboka recesja i nieopanowana inflacja spowodowały, że zagraniczne podróże stały sile niedostępne dla wielu Wenezuelczyków.

Transport
Donald Tusk ogłosił ważną decyzję w sprawie CPK. „Skorzystają polskie firmy”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
Transport
Kreml przejmuje ważny port na Pacyfiku. Blisko stamtąd do USA
Transport
Rosja nie chce taksówek z Zachodu. A taksówkarze – ze wschodu
Transport
Pięć awaryjnych lądowań w Rosji w ciągu tygodnia
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Transport
Już przeszło miliard zł na nowe pociągi otrzymało PKP Intercity
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont