LATAM Airlines też opuszcza Wenezuelę

Największa grupa lotnicza Ameryki Południowej dołączyła do grona przewoźników, którzy zawiesili działalność w Wenezueli z powodu skomplikowanej sytuacji gospodarczej w tym kraju.

Publikacja: 31.05.2016 16:56

Międzynarodowe linie lotnicze usiłują od lat wytransferować z Wenezueli przychody osiągane głównie ze sprzedaży biletów w miejscowej walucie, boliwarach, ale władze w Caracas sprawujące kontrolę nad polityką dewizową nie zgadzają się na zamianę boliwarów, bo nie mają dewiz. Organizacja przewoźników IATA szacuje, że Wenezuela zalega 24 liniom lotniczym z wypłatą 3,8 mld dolarów.

Linie, które nadal utrzymują połączenia z Wenezuelą, żądają kupna biletów za waluty wymienialne, jednak głęboka recesja i nieopanowana inflacja spowodowały, że zagraniczne podróże stały sile niedostępne dla wielu Wenezuelczyków.

- LATAM Airlines (powstała z fuzji LAN Chile i brazylijskiej TAM) zawiesi tymczasowo i bezterminowo działalność na lotnisku w Caracas - stwierdza komunikat grupy z centralą w Santiago de Chile. Loty między Sao Paulo i Caracas ustaną z końcem maja, a z Santiago i Limy w lipcu. Działalność zostanie wznowiona, jak tylko pozwolą na to warunki.

Rzecznik LATAM Airlines podał, że przewoźnik ma zamrożone w Wenezueli ok. 3 mln dolarów. Wcześniej zawiesiła loty Lufthansa, która nie może odprowadzić ponad 100 mln dolarów pochodzących ze sprzedaży biletów.

Aerolineas Argentinas, które już zmniejszyły liczbę połączeń z Buenos Aires z 7 do 2 tygodniowo stwierdziły, że bacznie obserwują sytuację związaną z tym szlakiem.

W ostatnich latach wielu przewoźników zmniejszyło liczbę lotów do Caracas, a Alitalia, Air Canada i brazylijski Gol zawiesiły wszystkie. American Airlines przywrócił w grudniu połączenie z Nowym Jorkiem, ale zamknął je trzy miesiące później z braku popytu. Oferuje tylko loty z Miami.

Rozkłady połączeń z Caracas potwierdziły tylko Air France, United i Iberia. Szef IATA, Tony Tyler ostrzegł w marcu, że te ostatnie linie mogą też zrezygnować.

Międzynarodowe linie lotnicze usiłują od lat wytransferować z Wenezueli przychody osiągane głównie ze sprzedaży biletów w miejscowej walucie, boliwarach, ale władze w Caracas sprawujące kontrolę nad polityką dewizową nie zgadzają się na zamianę boliwarów, bo nie mają dewiz. Organizacja przewoźników IATA szacuje, że Wenezuela zalega 24 liniom lotniczym z wypłatą 3,8 mld dolarów.

Linie, które nadal utrzymują połączenia z Wenezuelą, żądają kupna biletów za waluty wymienialne, jednak głęboka recesja i nieopanowana inflacja spowodowały, że zagraniczne podróże stały sile niedostępne dla wielu Wenezuelczyków.

Transport
Filip Czernicki, prezes CPK: Nowe lotnisko w końcu będzie nam potrzebne
Transport
Nowe śledztwo w Boeingu. Dotyczy rzetelności inspekcji
Transport
LOT powiększa flotę. W planach wielka liczba samolotów regionalnych
Transport
OT Logistics ma nową trzyletnią strategię
Transport
Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity: Musimy przygotować się na liberalizację rynku przewozów