Lufthansa spodziewa się lepszych wyników

Niemiecki przewoźnik przewiduje powrót w II kwartale do zysku operacyjnego, bo coraz mniejsze ograniczenia z powodu pandemii zwiększają popyt na podróże, a grupa pokryje wzrost swych kosztów wyższymi cenami biletów

Publikacja: 07.05.2022 16:44

Lufthansa spodziewa się lepszych wyników

Foto: Lufthansa

Grupa, którą tworzą także Swiss, Austrian i Brussels Airlines oraz Eurowings zwiększyła dwukrotnie obroty w I kwartale, bo więcej ludzi zaczęło podróżować po 2 latach pandemii i ograniczeń, choć strata operacyjna była większa od spodziewanej przez analityków. W I kwartale grupa zwiększyła obroty do 5,36 mld euro, bardziej niż 5,12 mld zakładane przez analityków, ale nie udało się jej zmniejszyć kosztów jak oczekiwano z powodu gwałtownego skoku cen paliw w warunkach agresji Rosji na Ukrainę. Strata operacyjna EBIT zmalała do 591 mln euro z 1,05 mld w I kwartale 2021. Analitycy spodziewali się straty 558 mln.

— Wraz z cofaniem się pandemii całe rodziny, przyjaciele, partnerzy biznesowi na świecie znów podróżują dla przyjemności i zawodowo. Świat też zaczął zdawać sobie sprawę, jak ważne są kontakty osobiste — stwierdził prezes Lufthansy, Carsten Spohr na konferencji prasowej.

Czytaj więcej

Lufthansa podliczyła koszty pandemii. Ma 10 mld euro więcej do oddania

Lufthansa liczy na przerzucenie części rosnących kosztów na klientów w postaci wyższych cen biletów. — Podwyżki cen nie powinny wpłynąć na popyt. W ciągu ostatnich 6 miesięcy podnosiliśmy je kilka razy, przygotowujemy czwartą — powiedział dyrektor finansowy Remco Steenbergen. — Żyjemy w świecie niewiarygodnej inflacji i podwyżek cen. Drożeją surowce, hotele, wynajem samochodów. I te podwyżki są większe w innych sektorach niż w naszym — dodał w relacji Reutera.

Spohr poinformował przy okazji, że odroczenie przez Boeinga dostaw samolotów B777X oznacza renegocjowanie ich cen i nie będzie mieć wpływu na moce przewozowe Lufthansy, bo Niemcy dostaną inne samoloty.

Odrębnie Lufthansa i jej partner, włosko-szwajcarski armator MSC zapoznają się z danymi finansowymi włoskiej linii ITA Airways, aby zorientować się, czy warto kupić w niej udział. Kandydaci do kupna — także Certares z Delta Air lines i Air France z Indigo Partners — dostali dostęp do tych danych przez 72 godziny.

Grupa podała też, że Swiss zwróci przed terminem pożyczkę 1,5 mld franków (1,44 mld euro) przyznaną mu przez rząd w Bernie na przetrwanie pandemii.

Grupa, którą tworzą także Swiss, Austrian i Brussels Airlines oraz Eurowings zwiększyła dwukrotnie obroty w I kwartale, bo więcej ludzi zaczęło podróżować po 2 latach pandemii i ograniczeń, choć strata operacyjna była większa od spodziewanej przez analityków. W I kwartale grupa zwiększyła obroty do 5,36 mld euro, bardziej niż 5,12 mld zakładane przez analityków, ale nie udało się jej zmniejszyć kosztów jak oczekiwano z powodu gwałtownego skoku cen paliw w warunkach agresji Rosji na Ukrainę. Strata operacyjna EBIT zmalała do 591 mln euro z 1,05 mld w I kwartale 2021. Analitycy spodziewali się straty 558 mln.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
PKP Cargo traci udziały w polskim rynku
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Transport
W Afryce Rosja zbuduje swoje porty. Znane są potencjalne lokalizacje
Transport
Ruszyły inwestycje w Modlinie. Lotnisko planuje duże zmiany
Transport
Kapitan LOT-u oświadczył się stewardesie podczas rejsu. Wzruszająca scena
Transport
Turkish Airlines wyrzucają Rosjan z samolotów. Kreml przyznaje: Problem jest poważny