Większość kupowanych przez miasta autobusów jest już ekologiczna

Mocno rosną inwestycje miast w zero- i niskoemisyjną komunikację autobusową. W pierwszym kwartale 2022 r. udział pojazdów z ekologicznym napędem rejestrowanych przez transportowe spółki samorządowe przekroczył dwie trzecie wszystkich nowych autobusów – wynika z najnowszego podsumowania autobusowego rynku przez branżową firmę JMK Analizy Rynku Transportowego.

Publikacja: 26.04.2022 16:20

Większość kupowanych przez miasta autobusów jest już ekologiczna

Foto: Shutterstock

Zarazem odsetek autobusów w pełni elektrycznych okazał się wyższy niż tych z tradycyjnymi silnikami diesla. W sumie w pierwszych trzech miesiącach tego roku miejscy przewoźnicy autobusowi powiększyli swoje floty o 132 pojazdy z napędem alternatywnym: 65 elektrobusów, 35 autobusów z napędem gazowym oraz 32 hybrydy. Do tego doszły 63 diesle.

Ekologiczny transport miejski stale się rozpędza, bo w czterech kwartałach 2021 r. w miastach przybyły 374 autobusy z napędem alternatywnym. Natomiast pierwsze miesiące tego roku dają w zakupowych statystykach prowadzenie Łodzi, która odebrała partię hybrydowych autobusów produkcji Solarisa w ramach kontraktu wartego 113 mln zł. Z kolei w 2021 r. na pierwszym miejscu znalazła się Warszawa (90 szt. autobusów CNG), a według serwisu Transinfo, kolejne miejsca zajęły wówczas Kraków i Jaworzno, które kontynuowały elektryfikację swoich flot.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
CPK przyspieszy wypłatę odszkodowań za wywłaszczenia
Transport
Dassault Aviation ma co robić. Rafale Marine dla Indii
Transport
Spirit AeroSystems wraca do Boeinga, ale Airbus przejmie dział cywilny
Transport
Chiny chcą się porozumieć z USA. Cła Donalda Trumpa biją w ich linie lotnicze
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Transport
Rosjanie przestali kupować nowe auta. Są za drogie, jakość szwankuje, a strach narasta