Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 26.12.2020 19:17 Publikacja: 26.12.2020 19:11
Foto: Bloomberg
Obie gazety powołały się na nieoficjalne źródła i zaznaczyły, że cała sprawa jest daleka od sfinalizowania.
Pomysł nie jest nowy, bo pochodzi z końca lutego 2020. Ale plany konsolidacji na rynku europejskim oddaliła pandemia COVID-19. I fakt, że praktycznie już każdy przewoźnik dostał pomoc publiczną. Jest mało prawdopodobne, aby rządy przyjaznym okiem patrzyły na przejmowanie konkurencji za pieniądze podatników. Lufthansa dostała od swojego rządu 9 mld euro państwowego wsparcia. A w umowie z Komisją Europejską, na mocy której Niemcy wsparli swojego przewoźnika, jest zapis, że do czasu spłacenia 75 proc. pożyczonego kapitału Lufthansa nie ma prawa przejmowania więcej niż 10 proc. w konkurencyjnej linii bądź jakiejkolwiek firmie z branży lotniczej. Niemiecka linia właśnie ogłosiła porozumienie o obniżeniu zarobków pilotów w zamian za powstrzymanie się od zwolnień do końca marca 2022, a w ostatnią środę, 23 grudnia opublikowała plan cięcia kosztów, w tym zawieszenie przyjmowania jakichkolwiek pracowników.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Jedynie 0,6 proc. przesyłek nie zostało przez klientów w Polsce odebranych, co jest wynikiem rekordowym w region...
Od początku 2026 roku w Grupie Lufthansy dojdzie do wielkich zmian. Swiss, Austrian Airlines i Brussels Airlines...
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2025 r. w polskich portach lotniczych odprawiło się ponad 36 mln pasażerów....
Ponad sto zagranicznych masowców od miesiąca czeka na redzie portu Kaukaz na Morzu Czarnym. Przypłynęły po rosyj...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
W branży przewozu osób drastycznie szybko ubywa kierowców. Liczba działalności gospodarczych na tym rynku po raz...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas