Spotkanie nastąpi w Belfort, a po jego zakończeniu przewidziano konferencję prasową — podano w urzędzie regionu. Tego samego dnia odbędzie się posiedzenie komitetu przedsiębiorstwa na szczeblu europejskim, które oceni projekty dyrekcji grupy i rządu.

Premier Manuel Valls wezwał wcześniej kierownictwo Alstoma do poczynienia niezbędnych inwestycji, bp czas płynie, a nie widać wyniku negocjacji rządu z dyrekcją grupy. Premier zapowiedział w Senacie przedstawienie rządowych propozycji w tej sprawie w najbliższych dniach.

Stawka negocjacji wiceministra Sirugue wykracza znaczeni poza losy zakładu i ok. 400 zagrożonych miejsc pracy w nim..

Problemem Belfort są jednak koszty produkcji taboru szynowego, wyższe od np. konkurencyjnej grupy niemieckiej Vossloh. Francuscy klienci Alstoma, kolej SNCF czy przedsiębiorstwo transportu w Paryżu RATP muszą też pilnować swych kosztów i zamawiać tabor, tam gdzie jest tańszy. Rządowe naciski na klientów, by kupowali wyłącznie tabor francuskiej produkcji są nie tylko sprzeczne z regułą jednolitego rynku europejskiego, ale ponadto — gdyby do tego doszło — pozbawiłyby Alstoma możliwości oferowania swych wyrobów na znacznie większym rynku europejskim.