Aktualizacja: 17.05.2017 17:24 Publikacja: 17.05.2017 17:24
Foto: materiały prasowe
Dostawa wisiała na włosku, bo 6 dni wcześniej koncern zawiesił tymczasowo próbne loty tych maszyn z powodu problemu z silnikami produkowanymi przez spółkę j.v. General Electric i Safrana, CFM. Problem dotyczył ok.30 silników LEAP, ale urząd lotnictwa FAA zezwolił na loty samolotów, których to nie dotyczyło. Po 2 dniach nerwowości Boeing wznowił próbne loty i potwierdził zamiar rozpoczęcia dostaw w maju.
Pierwszego MAX-a kupiła oficjalnie firma leasingowa Avolon z centralą w Irlandii, należąca do chińskiej HNA Group, a następnie wynajęła go Malindo, która zmieni od II półrocza nazwę na Batik Air Malaysia. Samolot ma już nowe barwy. Avolon zamówiła 60 MAX-ów z dostawą do 2021 r.
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Rząd USA nie da pieniędzy na połączenie superszybkiej kolei z Los Angeles do San Francisco – powiedział dziennik...
Konflikt indyjsko-pakistański spowodował kolejne zakłócenia w podróżach lotniczych. Kilku przewoźników azjatycki...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas