Inżynier Kontraktu to nie „osoba”, ale firma bądź organizacja, która w imieniu spółki CPK będzie nadzorowała poszczególne etapy inwestycji – od projektowania, przez realizację robót, aż po etap gwarancji i rękojmi.
Jak informuje CPK celem przetargu jest wyłonienie maksymalnie 20 wykonawców, którzy będą świadczyć usługi Inżyniera Kontraktu w formule umowy ramowej. Każda firma, która ją podpisze, będzie mogła ubiegać się o poszczególne zadania cząstkowe.
- Umowy ramowe pozwalają stworzyć długoterminową współpracę opartą na wzajemnym zaufaniu i przewidywalności. Wybrane firmy uzyskają dostęp do zamówień udzielanych w kolejnych latach w związku z budową nowych tras kolejowych – wyjaśnia Mikołaj Wild, prezes spółki CPK.
Czytaj więcej
Obecne możliwości obsłużenia 100 mln pasażerów rocznie osiągnęliśmy etapami, rozbudowując infrastrukturę. Wiem, że tak samo ma być w przypadku CPK – mówi Kyung Wook Kim, prezes i dyrektor generalny Incheon International Airport Corporation.
Głównym celem zawarcia umowy ramowej jest przyspieszenie wyboru wykonawców na kolejnych etapach prac dla projektów liniowych. Współpraca ma być prowadzona przez osiem lat. Szacowana wartość zamówienia to ok. 2,5 mld zł netto. W zakres zadań objętych umową ramową wejdą m.in. usługi w ramach prac nad projektem budowlanym i projektem wykonawczym (w tym ich weryfikacja), zastępstwo inwestorskie w trakcie robót budowlanych, ich odbioru oraz przekazania do użytkowania wraz z rozliczeniami, a także opcjonalnie wsparcie poinwestycyjne oraz w okresie rękojmi i gwarancji.