Reklama
Rozwiń
Reklama

Prezes KLM odejdzie po dwóch kadencjach

Rada administracyjna Air France-KLM postanowiła jednogłośnie nie przedłużać umowy z prezesem KLM, Pieterem Elbersem. Jego druga kadencja wygasa z końcem 2022 r., ale może on odejść wcześniej, jeśli znajdzie się następca — podały francuskie dzienniki „Libération” i „La Tribune”.

Publikacja: 16.01.2022 14:54

Pieter Elbers

Pieter Elbers

Foto: Jean Chung/Bloomberg

Pierwszy dziennik stwierdził, że szef AF-KLM, Kanadyjczyk Ben Smith postawił na swoim: doprowadził w końcu do pozbycia się Holendra. Drugi uznał tę wiadomość za „grom z jasnego nieba”, ale oba podkreśliły, że konflikt narastał od dwóch lat zarówno pod względem strategii, jak i na gruncie osobistym — od czasu przyjścia Smitha na stanowisko szefa trzeciej grupy lotniczej w Europie (75 tys. pracowników, flota 554 samolotów, obroty 11,1 mld euro w 20920 r.). Informację o decyzji rady administracyjnej AF-KLM ogłoszono po zamknięciu sesji na giełdzie, aby na zaszkodziła akcjom grupy, które i tak są najtańsze w historii.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Wielkie przejęcie na rynku taksówek w Polsce. Łączą się dwie popularne sieci
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Transport
RegioJet nie chce wojny z PKP Intercity
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama