Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 16.10.2025 17:02 Publikacja: 14.01.2022 18:33
To największy kontrakt kolejowy w historii Norwegii. Pierwsze potwierdzone (zadatkowane) zamówienie dotyczy 30 składów o wartości 380 mln euro. Dostawy rozpoczną się w 2025 r. Pociągi „klasy 77” dostosowane do warunków pogodowych w Norwegii będą kursować w sieci podmiejskiej wokół Oslo i Viken i jako pociągi pośpieszne w obrębie metropolii Oslo.
Każdy skład złożony z 6 jednopoziomowych niskopodłogowych wagonów będzie zabierać do 778 podróżnych, o 40 proc. więcej od pociągów, które zastąpi. Może osiągać maksymalną prędkość 160 km/h. Modułowa konstrukcja pozwala każdemu operatorowi dostosować konfigurację i wyposażenie wnętrza do wymogów danego rynku i strategii handlowej.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
To efekt m.in. spadających przewozów towarowych po polskich torach. Maleje popyt w Europie Zachodniej, trwa wojn...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Amerykanie są o krok od wprowadzenia ograniczeń w ruchu lotniczym USA-Chiny. A Donald Trump otwarcie mówi o bli...
Obecne tempo sprzedaży e-aut jest dalekie od unijnego celu. Producenci wycofują elektryczne modele.
PKP Intercity poprawia ofertę, bo w nowym rozkładzie jazdy na 2026 r. może zacząć tracić pasażerów na rzecz groź...
Kilkanaście nowych połączeń od przyszłego roku ogłosił prezes Wizz Air na lotniskach w Gdańsku i Wrocławiu. Wę...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas