Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 08.07.2025 07:11 Publikacja: 14.11.2021 13:23
Foto: Bloomberg
Okazją do publikacji prognozy rynku na lata 2021-40 był salon lotniczy w Dubaju (14-18 listopada). Firma z Tuluzy uważa, że linie lotnicze zamówią 39 020 nowych samolotów ponad 100-miejscowych nie do 2038 r. jak podawała w 2019, ale do 2040 r., średnio prawie po 2 tys. rocznie. Zmieniła o 0,5 proc. prognozę sprzed 2 lat, w której podawała liczbę 39 213 samolotów. Największym popytem będą cieszyć się samoloty wąskokadłubowe o małym i średnim zasięgu (A220, A320neo) — 29 690 sztuk, następnie dalekiego zasięgu (A321 XLR, A330 neo) — 5300 i szerokokadłubowe (A350) — 4 tys. sztuk. W tym ostatnim segmencie Airbus zakłada rynek mniejszy o 120 sztuk.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W poniedziałek stanowisko stracił minister transportu Rosji, a chwilę potem znaleziono go martwego. Przez weeken...
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas