Aktualizacja: 14.02.2025 02:18 Publikacja: 14.11.2021 13:23
Foto: Bloomberg
Okazją do publikacji prognozy rynku na lata 2021-40 był salon lotniczy w Dubaju (14-18 listopada). Firma z Tuluzy uważa, że linie lotnicze zamówią 39 020 nowych samolotów ponad 100-miejscowych nie do 2038 r. jak podawała w 2019, ale do 2040 r., średnio prawie po 2 tys. rocznie. Zmieniła o 0,5 proc. prognozę sprzed 2 lat, w której podawała liczbę 39 213 samolotów. Największym popytem będą cieszyć się samoloty wąskokadłubowe o małym i średnim zasięgu (A220, A320neo) — 29 690 sztuk, następnie dalekiego zasięgu (A321 XLR, A330 neo) — 5300 i szerokokadłubowe (A350) — 4 tys. sztuk. W tym ostatnim segmencie Airbus zakłada rynek mniejszy o 120 sztuk.
Rząd Hiszpanii nie patrzy przychylnie na przejęcie przez PFR 40 proc. akcji producenta superszybkich pociągów Talgo. W tej sytuacji polski fundusz nie przedstawi w tej sprawie oferty - podaje w czwartek hiszpańska prasa.
Producenci aut w USA obawiają się ceł na importowane z Kanady i Meksyku towary. Przedstawiciele Forda alarmują, że tego typu działania będą szkodliwe dla sektora i pozwolą zdobyć silniejszą pozycję producentom samochodów z Europy czy Azji.
Ukraiński wywiad opublikował szczegółową listę tankowców rosyjskiej floty cieni wraz z danymi ich kapitanów. Celem jest ochrona międzynarodowych wód przed ewentualną katastrofą ekologiczną i ostrzeżenie biznesu przed współpracą z agresorem.
Na europejskich lotniskach w 2024 roku odprawiło się 2,5 mld pasażerów. To o niespełna 2 proc. więcej, niż w 2019 roku – ostatnim przed pandemią.
Tak dobrego stycznia Boeing nie miał od dwóch lat — informuje „The Seattle Times”. To może być początek końca głębokiego kryzysu, jaki Boeing zafundował sobie na własne życzenie.
Infrastruktura telekomunikacyjna to coś, o czym nie myślimy na co dzień. Zwykle o jej istnieniu przypominamy sobie dopiero w przypadku awarii albo utraty zasięgu. Nie możemy wtedy dokonać przelewu ani wysłać ważnego maila, innym razem bezskutecznie dzwonimy na numer alarmowy w sytuacji zagrożenia życia. A mimo to, rozbudowa infrastruktury wciąż napotyka w Polsce na przeszkody.
18. Międzynarodowy Festiwal Kina Niezależnego Mastercard OFF CAMERA odkrywa kolejne niespodzianki! W dniach 25.04 – 04.05.2025 roku w Krakowie możemy spodziewać się najlepszych niezależnych produkcji, znanych nazwisk, a także niezapomnianej atmosfery, którą z pewnością dostarczą dwie sekcje specjalne: „Tylko spokojnie” i „Chłopackie sprawy”, w których ani dobrego kina, ani wielkich twórców nie zabraknie.
Podmioty objęte obowiązkiem raportowania niefinansowego będą musiały pokazywać dane z całego łańcucha dostaw. To oznacza, że np. liczenie śladu węglowego będzie dotyczyło większości, jak nie wszystkich polskich firm – mówi Anna Link, dyrektorka zarządzająca Pionu Strategii i Rozwoju Bankowości MŚP i Korporacyjnej w Banku BNP Paribas.
Euro Styl z Grupy Dom Development realizuje kilka inwestycji premium w wyjątkowych lokalizacjach blisko centrum Gdańska. Utrzymane w industrialnym klimacie Doki powstają na postoczniowych terenach, gdzie rodzi się nowa, prestiżowa dzielnica Młode Miasto. Esencja i Jaskółcza to z kolei Dolne Miasto - historyczna część śródmieścia, którą okalają wody Motławy. Powstająca tam Esencja wyróżnia się piękną architekturą ze zdobioną elewacją o niespotykanych detalach. Z okien jej apartamentów mamy widoki na wody Nowej Motławy i panoramę Głównego Miasta. Z kolei Jaskółcza urzeka swoim eleganckim stylem nawiązującym do historycznej, kamienicznej zabudowy tego obszaru.
KE planuje, że w 2030 roku 30 proc. przewozów będzie odbywać się transportem intermodalnym. Czy taki plan jest realny?
Rząd Hiszpanii nie patrzy przychylnie na przejęcie przez PFR 40 proc. akcji producenta superszybkich pociągów Talgo. W tej sytuacji polski fundusz nie przedstawi w tej sprawie oferty - podaje w czwartek hiszpańska prasa.
Producenci aut w USA obawiają się ceł na importowane z Kanady i Meksyku towary. Przedstawiciele Forda alarmują, że tego typu działania będą szkodliwe dla sektora i pozwolą zdobyć silniejszą pozycję producentom samochodów z Europy czy Azji.
Commerzbank zapowiedział drastyczne oszczędności. Pracę ma stracić 3900 osób – z czego ogromna większość w Niemczech. W Polsce pracownicy mBanku nie muszą obawiać się o swoje miejsca pracy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas