Decyzja zmusi do zmiany planów podróży 21 tys. pasażerów, którzy mieli polecieć w dniach 6-12 lipca 2018. Ten tydzień jednak jest niezbędny do dokonania przeglądów silników, ponieważ pojawiła się w nich korozja łopatek , pęknięcia na ich powierzchni , a nawet dochodziło do samoczynnego wyłączenia silnika podczas lotu. Przewoźnicy jednak uspokajają, że brzmi to bardzo groźnie, ale Dreamliner może lecieć napędzany tylko jednym silnikiem.
ANA są linią, która jako pierwsza zamówiła Dreamlinery 787-8 i jako pierwsza je otrzymała. Japończycy kupili łącznie 25 takich maszyn i 48 większych Dreamlinerów 787-9 i 787-10. Jako pierwsza też doświadczyła problemów i w 2016 roku musiała wymienić , także z powodu korozji, łopatki w silnikach wszystkich swoich wówczas 50 Dreamlinerów. Potem pojawiły się również kłopoty z silnikami montowanymi w większych maszynach B 787-9. Łącznie z obecną akcją japoński przewoźnik jest zmuszony do wymiany/ remontu 136 silników.
Takie same problemy sygnalizowały również, jeszcze w grudniu 2017, nowozelandzkie linie Air New Zealand, które także latają z silnikami Trent 1000 produkcji Rolls Royce. A od kwietnia 2018 odwołują rejsy i uziemiają samoloty z powodu wadliwych silników również British Airways, Virgin Atlantic, Singapore Airlines oraz Thai Airways I LOT. Tajowie są tak rozwścieczeni, że zapowiedzieli dochodzenia odszkodowania od Rolls Royce. To jednak jest jednostkowy przypadek, bo przewoźnicy zdają sobie sprawę z tego, że gdyby wszyscy wystąpili o odszkodowania z powodu odwołanych lotów i uziemionych maszyn, Rolls Royce groziłoby bankructwo. —Wtedy nasze problemy byłyby jeszcze większe — nie ukrywa Adrian Kubicki, dyr. komunikacji korporacyjnej w Locie.
W światowej flocie jest dzisiaj ponad 160 Dreamlinerów B787-8 z silnikami Trent 1000.Według informacji Boeinga jedna czwarta z nich została wyposażona w wadliwy napęd. LOT ma w swojej flocie 8 B787-8.