Reklama

Wizz Air ma dwa problemy. „Operacyjny chaos”

W ostatnich dniach tani węgierski przewoźnik przeżył „operacyjny chaos” z powodu zakłóceń w ustaleniu grafiku dyżurów załóg — co wytknął mu Ryanair. Poruszenie wśród udziałowców wywołała propozycja premii nawet 100 mln funtów dla prezesa.

Aktualizacja: 27.07.2021 19:54 Publikacja: 27.07.2021 16:48

Wizz Air ma dwa problemy. „Operacyjny chaos”

Foto: Bloomberg

Wizz Air poinformował, w ostatnich 3 dniach doszło do zakłóceń w funkcjonowaniu linii z powodu problemu z ustaleniem w ubiegłym tygodniu grafiku pracy załóg pokładowych. Odrzucił natomiast zarzut Ryanaira, że doszło do operacyjnego chaosu. Michael O'Leary powiedział analitykom, że Wizz Air anulował kilkaset lotów dziennie i zlikwidował do września 14 połączeń z Wiednia z powodu problemów z pracownikami, którzy nie przeszli dodatkowego szkolenia po dłuższej przerwie w pracy. Szef największej grupy lotniczej w Europie dodał, że Ryanair wykonał pewne loty bez pasażerów w szczycie pandemii, aby piloci nie stracili uprawnień.

Wizz Air oświadczył w komunikacie, że do zakłóceń w działalności doszło w ciągu 3 dni ubiegłego tygodnia z powodu problemu z ustaleniem grafiku dyżurów załóg pokładowych. Sprawa ta nie była związana z pilotami i postała już rozwiązana. Węgierska linia uznała wypowiedź O'Leary'ego za „niedokładną i wprowadzającą w błąd”, dodała, że czyni starania dla zapewnienia wszystkich lotów w ciągle zmieniających się warunkach, od nagłych ograniczeń po szczyty popytu. — pisze Reuter.

Sprawa premii dla prezesa Wizz Air

Rada dyrektorów Wizz Aira zaproponowała wypłatę prezesowi Jozsefowi Varadiemu premii do 100 mln funtów (138 mln dolarów), bo uważa, że należy zachować tego „wiodącego na świecie prezesa linii lotniczej” i chce z nim podpisać nową 5-letnią umowę o pracę,

Kilka firm doradzających udziałowcom zaapelowało do nich, by głosowali przeciwko propozycjom przyszłych premii. Glass Lewis stwierdziła, że „nowy plan tworzenia wartości” (VCP) przez tę linię przewiduje potencjalne „nadmierne wypłaty” prezesowi i innym członkom kierownictwa. Institutional Shareholder Service (ISS) jest też zdania, że maksymalna suma jest nadmierna i dodała, że „nie przedstawiono przekonującego wyjaśnienia, które uzasadniałoby taką sumę”.

Zgodnie z planem VCP, Varadi dostałby zadanie dwukrotnego zwiększenia ceny akcji Wizz Aira w ciągu następnych 5 lat, wypłata takiej premii byłaby też zależna od spełnienia celów środowiska, społecznych i ładu korporacyjnego (ESG). W ciągu ostatnich 5 lat akcje tej linii zyskały ponad 200 proc. — pisze Reuter

Reklama
Reklama

Michael O'Leary miał też problemy z wysokością wynagrodzenia. Pięcioletni plan dotyczący jego premii do 100 mln euro, jeśli osiągnie cenę akcji i poziom rentowności, przeszedł z trudem w 2019 r., bo poparło go zaledwie 50,5 proc. udziałowców.

Transport
Lotnisko w Gdańsku nie chciało chińskich skanerów bagażu. Jest wyrok w sprawie
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama