Reklama

Komu jest potrzebny CPK

Jeśli projekt zostanie zrealizowany, każdy polski podatnik zostanie obciążony kwotą kilku tysięcy złotych – ostrzega Leszek Balcerowicz.

Aktualizacja: 13.02.2019 21:30 Publikacja: 13.02.2019 21:00

Komu jest potrzebny CPK

Foto: Fotolia

Wraz z b. ministrem transportu Tadeuszem Syryjczykiem przygotował analizę projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego. Lotnisko ma powstać w 2027 r. Początkowo stamtąd ma latać 45 mln pasażerów rocznie. Koszt: 35 mld zł.

Zdaniem Leszka Balcerowicza i Tadeusza Syryjczyka to pieniądze wyrzucone w błoto. – Czy jest potrzebne takie lotnisko w centrum Polski? – pytał Syryjczyk. Zadał odpowiedzialnym za projekt wiele pytań, m.in. o sposób finansowania CPK, optymistyczne prognozy wzrostu ruchu, przyszłość lotnisk regionalnych, a także Okęcia, Modlina i Radomia, pomysł na zapełnienie CPK, skoro ma tam nie być low-costów. Pytał też, czy przyszłość lotnictwa to wielkie centra przesiadkowe (skoro port w Krakowie rośnie szybko dzięki rejsom point to point), a także jakie są wnioski z fiaska tworzenia hubu w Warszawie przez Swissair i LOT i kto miałby zostać partnerem hubu w CPK.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Transport
Rosyjski przemysł lotniczy zamiera. Przepaść między Rosją a USA i resztą świata
Transport
Zakłócenia w ruchu lotniczym przez rosyjskie drony to duży koszt dla przewoźników
Transport
Loty w Polsce opóźnione i odwołane po wtargnięciu rosyjskich dronów
Transport
Krach w lotach z Europy do USA. Łatwo znaleźć tanie bilety
Transport
Latanie we wrześniu tylko dla pasażerów o mocnych nerwach. Idzie fala strajków
Reklama
Reklama