Reklama

Komu jest potrzebny CPK

Jeśli projekt zostanie zrealizowany, każdy polski podatnik zostanie obciążony kwotą kilku tysięcy złotych – ostrzega Leszek Balcerowicz.

Aktualizacja: 13.02.2019 21:30 Publikacja: 13.02.2019 21:00

Komu jest potrzebny CPK

Foto: Fotolia

Wraz z b. ministrem transportu Tadeuszem Syryjczykiem przygotował analizę projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego. Lotnisko ma powstać w 2027 r. Początkowo stamtąd ma latać 45 mln pasażerów rocznie. Koszt: 35 mld zł.

Zdaniem Leszka Balcerowicza i Tadeusza Syryjczyka to pieniądze wyrzucone w błoto. – Czy jest potrzebne takie lotnisko w centrum Polski? – pytał Syryjczyk. Zadał odpowiedzialnym za projekt wiele pytań, m.in. o sposób finansowania CPK, optymistyczne prognozy wzrostu ruchu, przyszłość lotnisk regionalnych, a także Okęcia, Modlina i Radomia, pomysł na zapełnienie CPK, skoro ma tam nie być low-costów. Pytał też, czy przyszłość lotnictwa to wielkie centra przesiadkowe (skoro port w Krakowie rośnie szybko dzięki rejsom point to point), a także jakie są wnioski z fiaska tworzenia hubu w Warszawie przez Swissair i LOT i kto miałby zostać partnerem hubu w CPK.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Transport
Rosyjski generał awansowany po zestrzeleniu cywilnego samolotu. Zginęło 38 osób
Transport
Rosyjskie lotnictwo pasażerskie w zapaści
Transport
Samolot spadł, nikt nie przeżył. Rosyjskie lotnictwo na krawędzi
Transport
Nowe cła w handlu UE-USA. Linie lotnicze i producenci liczą straty
Transport
Wznowiono ruch na polskich lotniskach. ABW sprawdza poranną awarię systemu
Reklama
Reklama