Reklama

Linie lotnicze przestawiają się na inne samoloty po uziemieniu B737 MAX 8

Uziemienie nowych B737 MAX 8 wywołało potężny wstrząs w światowym transporcie lotniczym, ale wielu liniom udaje się dotrzymać rozkładu lotów innymi maszynami.

Aktualizacja: 13.03.2019 13:57 Publikacja: 13.03.2019 11:54

Linie lotnicze przestawiają się na inne samoloty po uziemieniu B737 MAX 8

Foto: materiały prasowe

Najnowsza wersja wąskokadłubowego Boeinga weszła do eksploatacji w 2017 r., więc nie ma ich tak wiele w porównaniu z dotychczas używanymi. — Gdyby doszło do uziemienia np. B737-800, to byłoby to naprawdę coś, ale w przypadku maksów jest ich teraz mniej niż 400 na świecie, wiec przewoźnicy są w stanie wypełnić powstałą lukę — ocenia pewien analityk lotnictwa. Przed katastrofą w Etiopii używano na świecie dokładnie 371 maksów — wynika z danych Flightglobal. Jak ocenia Reuter, uziemiono ok. dwóch trzecich tej floty. 

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Transport
SkyAlps wkracza na Lotnisko Chopina. Nowe połączenie z Bolzano
Transport
Rosyjski generał awansowany po zestrzeleniu cywilnego samolotu. Zginęło 38 osób
Transport
Rosyjskie lotnictwo pasażerskie w zapaści
Transport
Samolot spadł, nikt nie przeżył. Rosyjskie lotnictwo na krawędzi
Transport
Nowe cła w handlu UE-USA. Linie lotnicze i producenci liczą straty
Reklama
Reklama