Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 10.06.2019 12:51 Publikacja: 10.06.2019 12:51
Foto: Raytheon
Ta największa w historii operacja w tym sektorze doprowadzi do zmiany warunków konkurencji, bo powstanie konglomerat obejmujący rynki lotnictwa cywilnego i wojskowego. UTC dostarcza głównie wyposażenie elektroniczne cywilnym firmom lotniczym, Raytheon — amerykańskiemu rządowi wyposażenie do samolotów wojskowych i systemy rakietowe.
Oba podmioty mają mało wspólnych klientów, co będą podkreślać amerykańskim władzom ds. konkurencji. Ich fuzja może nie spodobać się Boeingowi i Airbusowi, ani Pentagonowi, które korzystają z dużej siły nabywczej, aby uzyskiwać ustępstwa od swych dostawców. W 2016 r. prezes UTC, Greg Hayes odrzucił ofertę kupna od Honeywell Int'l twierdząc, że dwaj najwięksi producenci samolotów nigdy nie zgodzą się mieć do czynienia z dostawcą, który buduje samolot „od nosa po ogon”.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas