Reklama

Turcy mogą zbudować nowy most w Warszawie

Pięciu wykonawców złożyło oferty w przetargu na budowę fragmentu południowej Obwodnicy Warszawy. Obejmuje on budowę nowego mostu przez Wisłę.

Aktualizacja: 15.01.2015 18:04 Publikacja: 15.01.2015 17:31

Kto zbuduje nowy most w Warszawie

Kto zbuduje nowy most w Warszawie

Foto: Fotorzepa, Janusz Ostalowski Janusz Ostalowski

Turcy mogą zbudować nowy most w Warszawie

Pięciu wykonawców złożyło oferty w przetargu na budowę fragmentu południowej Obwodnicy Warszawy. Obejmuje on budowę nowego mostu przez Wisłę.

Najtańsza wynosi 757,64 mln zł, a najdroższa - 1,24 mld zł. Inwestor – Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) gotowa jest wydać 1,77 mld zł. Najtańszą ofertę przedstawiło konsorcjum z firmą G?lermak A??r Sanayi ?nşaat ve Taahhüt z Turcji jako liderem i Przedsiębiorstwem Budowy Dróg i Mostów jako partnerem.

Firma, która wygra przetarg, zbuduje drogę o długości 6,45 kilometra od węzła. Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński, a także most. Ten ostatni będzie mieć długość ok. 1,5 km i ok. 45,8 metra szerokości. W obu kierunkach kierowcy będą mieć do dyspozycji po 4 pasy ruchu. Dodatkowo z obu stron został zaplanowany ciąg pieszo – rowerowy.

Inwestycja jest realizowana w trybie Projektuj i Buduj. Wykonawcy proponują w nim technologię budowy, która ma wpływ na oferowaną cenę. - W trakcie wyboru najkorzystniejszej oferty będziemy weryfikować, czy przedstawione w nich rozwiązania spełniają wymagania Programu Funkcjonalno-Użytkowego oraz pozostałych warunków kontraktu – zapowiada GDDKiA.

Reklama
Reklama

Otwarte w czwartek oferty dotyczą tylko jednego z trzech zadań składających się na 18-5-kilometrową Południową Obwodnicę Warszawy od węzła Puławska do węzła Lubelska. W najbliższy poniedziałek otwarte zostaną oferty na realizację zadania C, tydzień później – ostatniego – zadania A obejmującego budowę najdłuższego w Polsce tunelu pod Ursynowem. Na wszystkie trzy odcinki oferty złożyły 22 firmy i konsorcja. Każdy z wykonawców może ubiegać się o budowę tylko jednego odcinka.

Najtrudniejszym przedsięwzięciem będzie budowa tunelu pod Ursynowem. Będzie najdłuższym tunelem w Polsce, zostanie zbudowany metodą odkrywkową. Ma być dwunawowy, co oznacza, że każda z dwóch jezdni będzie przebiegać w osobnym tunelu. Obie jezdnie będą mieć po trzy pasy ruchu oraz pas awaryjny o szerokości 3,75 metra. Tunel poprowadzi drogę ekspresową S2 m.in. pod ulicami Pileckiego, Stryjeńskich, Braci Wagów, Al. KEN, Lanciego i Rosoła oraz pod I linią metra. Pod powierzchnię wejdzie między ulicami Indiry Gandhi a ul. Pileckiego, natomiast wyjdzie na skarpie, za ul. Nowoursynowską.

Planowany termin zakończenia całej inwestycji to drugi kwartał 2019 roku.

Transport
Polskie lotniska najlepsze w Europie. Będzie rekord odprawionych pasażerów
Transport
Największy port zbożowy Rosji sparaliżowany przez dekret Putina
Transport
Tak mało taksówek jeszcze nie było
Transport
Strajk w Air Canada uziemił już setki samolotów. Może potrwać trzy doby
Transport
Największy armator Rosji tonie. To on stworzył flotę cieni
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama