Reklama

Nowy harmonogram dostaw A400M

Po rozmowach niemieckiej wiceminister obrony Katrin Suder z szefem działu wojskowo-kosmicznego Airbusa, Bernhardem Gerwertem o problemach, które spowodowały opóźnienia dostaw samolotów wojskowych A400M, Airbus zapowiedział pod koniec lutego nowy harmonogram dostaw

Publikacja: 20.01.2015 17:46

Nowy harmonogram dostaw A400M

Foto: Bloomberg

Przedstawiciele Airbusa przyznali na spotkaniu kilka dni temu w Tuluzie z pracownikami europejskiej agencji sprzętu wojskowego OCCAR, że mają problemy z dotrzymaniem harmonogramu dostaw i przedstawili opcje ich rozwiązania.

Niemcy, W.Brytania, Francja, Hiszpania, Luksemburg i Turcja zamówiły w końcu łącznie 170 samolotów. Rzecznik działu Airbusa na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, Jean-Marc Nasr oświadczyli na konferencji prasowej, że były trudności w organizacji łańcucha dostaw. - System ten zostanie usprawniony - dodał i powiedział, że nie było technicznych problemów z montowaniem kadłuba.

Niemcy zamówiły 53 takie samoloty, ale później postanowiły odsprzedać 13 z nich innym krajom. Niemcy odebrały pierwszy A400M w grudniu, przed świętami, po 4-letnim opóźnieniu, w bieżącym roku mają dostać pięć. Resort obrony stwierdził w ubiegłym tygodniu, że istnieją oznaki opóźnienia tych dostaw. Osoba związana z Airbusem podała w piątek, że firma wyda w tym roku Niemcom przynajmniej jeden samolot. Tygodnik "Der Spiegel" stwierdził, że nie będzie to więcej niż dwie maszyny w tym roku, bo producent ma problemy z montażem kadłuba.

Francja używa już sześć takich maszyn, w tym roku ma odebrać cztery. Rzecznikowi retorto obrony nic nie jest wiadomo o jakichkolwiek opóźnieniach.

Przedstawiciel brytyjskiego resortu obrony stwierdził, że do producenta należy rozwiązanie wszelkich kwestii związanych z dostawami, ale dodał, że nic mu nie wiadomo o jakichkolwiek kwestiach spornych.

Reklama
Reklama

Przedstawiciel władz tureckich poinformował, że resort obrony otrzymał w 2014 r. dwa samoloty, ale ich dostawy były opóźnione. Turcja ma dostać w tym roku dwa następne, ale znowu spodziewa się poślizgu.

Nasr podkreślił , że bardzo liczy na podpisanie w tym roku kontraktów na eksport A400M. Ujawnili, że 5-10 krajów zasygnalizowało już zainteresowanie kupnem, a negocjacje z kilkoma są mocno zaawansowane. Dotąd jedynie Malezja jest jedynym krajem spoza NATO, który zamówił 4 samoloty.

Transport
Lotnisko w Gdańsku nie chciało chińskich skanerów bagażu. Jest wyrok w sprawie
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama