Bałtyckie tory z przeszkodami

Do końca lutego Wilno, Ryga i Tallin muszą złożyć w Brukseli wniosek na dofinansowanie magistrali kolejowej Rail Baltica.

Publikacja: 23.01.2015 11:48

Trasa linii Rail Baltica z Estonii przez Łotwę i Litwę do Polski i Niemiec ma przebiegać przez blisk

Trasa linii Rail Baltica z Estonii przez Łotwę i Litwę do Polski i Niemiec ma przebiegać przez blisko 2 tys. prywatnych działek łotewskich.

Foto: Fotorzepa

Trasa linii Rail Baltica z Estonii przez Łotwę i Litwę do Polski i Niemiec ma przebiegać przez blisko 2 tys. prywatnych działek łotewskich, podał przedstawiciel firmy RB Latvija. Firma prowadzi prace związane ze szczegółowym ustalaniem praw własności ziemi, przez które ma przebiegać magistrala, podała agencja Delfi.

Nejl Bałgalis z RB Latvija przyznał, że w pierwotnym projekcie trasa przebiegała przez 4200 działek, została więc skorygowana, ale wersja ostateczna zostanie zaprezentowania po sporządzeniu raportu o wpływie na środowisko. Tu projekt magistrali też został zmieniony. Pierwotnie tory przebiegały przez 93 ha terenów objętych ochroną unijnego programu Natura 2000. Obecnie jest to już tylko 5 ha. Sprzeciw w sprawie przebiegu linii zgłosiły dwa z 15 samorządów, przez których terytoria trasa została wytyczona. – Trzeba wyważyć to, co tracimy, z tym, co zyskujemy – mówił Bałgalis.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Transport
Efekt zawieszenia broni na Bliskim Wschodzie: loty wracają do normy
Transport
Podróże na Bliski Wschód z utrudnieniami. Co czeka pasażerów?
Transport
Konflikt na Bliskim Wschodzie mocno uderza w lotnictwo. Bilety mogą podrożeć
Transport
Paris Air Show. Deszcz zamówień, ale nie dla wszystkich
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Transport
Fundusz Kolejowy mało efektywny