Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 05.06.2015 14:30 Publikacja: 05.06.2015 14:30
Lotnisko w Szymanach
Foto: spółka
W piątek pierwsze awionetki biorące udział w Rajdzie po Lotniskach Warmii i Mazurach wylądowały na powstającym lotnisku regionalnym w Szymanach koło Szczytna. To pierwsze operacje lotnicze w porcie Olsztyn- Mazury, który ma być gotowy do końca tego roku.
22 małe samoloty wystartowały z lotniska Wilamowo w Kętrzynie i wylądowały w Szymanach na pasie trawiastym, który ma 900 metrów długości i 60 metrów szerokości. Jak wyjaśnił PAP dyrektor operacyjny lotniska Tomasz Kądziołka, maszyny nie mogły wylądować na 2,5 kilometrowym pasie betonowym, ponieważ choć jest gotowy, nie został jeszcze dopuszczony do użytkowania. Nie został poddany procedurom certyfikacyjnym. Urząd Lotnictwa Cywilnego takie pozwolenie ma wydać do końca roku - podkreślił.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Amerykański regulator rynku lotniczego - Federalna Agencja Transportu zezwoliła Boeingowi na zwiększenie produkc...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Prezydent Donald Trump uważa, że rosyjska propozycja, by Elon Musk i jego firma zajmująca się budową tuneli — Th...
To efekt m.in. spadających przewozów towarowych po polskich torach. Maleje popyt w Europie Zachodniej, trwa wojn...
Amerykanie są o krok od wprowadzenia ograniczeń w ruchu lotniczym USA-Chiny. A Donald Trump otwarcie mówi o bli...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Obecne tempo sprzedaży e-aut jest dalekie od unijnego celu. Producenci wycofują elektryczne modele.
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas