Air France-KLM też myśli o dopłatach od biletów

Francuski przewoźnik zamierza opodatkować bilety kupowane za pośrednictwem porównywarek cen, wzorem Lufthansy

Publikacja: 09.06.2015 16:26

Air France-KLM też myśli o dopłatach od biletów

Foto: Bloomberg

Air France-KLM może również wypowiedzieć wojnę internetowym porównywarkom cen. Najbardziej ucierpi na tym hiszpański Amadeus IT, światowy dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych dla branży turystycznej i lotniczej.

Na spotykaniu z dziennikarzami w Miami z okazji dorocznego zgromadzenia IATA, prezes-dyrektor generalny AF-KLM, Alexandre de Juniac ogłosił, że linia rozważa możliwość opodatkowania biletów sprzedawanych poza jej systemem dystrybucji. Francuzi poszliby za przykładem Lufthansy, która zapowiedziała pobieranie od 1 września dopłaty 16 euro za każdy bilet kupiony w elektronicznym portalu rezerwacji. Niemcy dodali, że chcą zachęcić podróżujących do korzystania z jej witryny internetowej, gdzie nie będzie dodatkowych kosztów.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Transport
Pilot wywołał pożar w samolocie British Airways, bo pomylił lewą rękę z prawą
Transport
Wojna lotnicza? Bruksela grozi cłami Boeingowi
Transport
Uber ma kłopoty. Wyniki rozczarowały, najniższy wzrost od czasów pandemii
Transport
Donald Trump nie da pieniędzy na szybką kolej w Kalifornii
Transport
Konflikt Indii z Pakistanem. Mnóstwo lotów odwołanych bądź wydłużonych
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem