Reklama
Rozwiń

Air France-KLM też myśli o dopłatach od biletów

Francuski przewoźnik zamierza opodatkować bilety kupowane za pośrednictwem porównywarek cen, wzorem Lufthansy

Publikacja: 09.06.2015 16:26

Air France-KLM też myśli o dopłatach od biletów

Foto: Bloomberg

Air France-KLM może również wypowiedzieć wojnę internetowym porównywarkom cen. Najbardziej ucierpi na tym hiszpański Amadeus IT, światowy dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych dla branży turystycznej i lotniczej.

Na spotykaniu z dziennikarzami w Miami z okazji dorocznego zgromadzenia IATA, prezes-dyrektor generalny AF-KLM, Alexandre de Juniac ogłosił, że linia rozważa możliwość opodatkowania biletów sprzedawanych poza jej systemem dystrybucji. Francuzi poszliby za przykładem Lufthansy, która zapowiedziała pobieranie od 1 września dopłaty 16 euro za każdy bilet kupiony w elektronicznym portalu rezerwacji. Niemcy dodali, że chcą zachęcić podróżujących do korzystania z jej witryny internetowej, gdzie nie będzie dodatkowych kosztów.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Transport
Będzie z czego budować CPK. PPL mają rekordowe zyski
Transport
Embraer nie poddał się w Europie po porażce w Locie. Wielkie zamówienie od SAS
Transport
Prezes PAŻP składa rezygnację. To początek gorącego lotniczego sezonu
Transport
Potężny atak hakerski na linię lotniczą. Wyciekły dane nawet 6 milionów klientów
Transport
Rusza modernizacja Okęcia. Przebudowa lotniska będzie kosztowała mniej niż planowano