Reklama
Rozwiń
Reklama

Air France-KLM też myśli o dopłatach od biletów

Francuski przewoźnik zamierza opodatkować bilety kupowane za pośrednictwem porównywarek cen, wzorem Lufthansy

Publikacja: 09.06.2015 16:26

Air France-KLM też myśli o dopłatach od biletów

Foto: Bloomberg

Air France-KLM może również wypowiedzieć wojnę internetowym porównywarkom cen. Najbardziej ucierpi na tym hiszpański Amadeus IT, światowy dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych dla branży turystycznej i lotniczej.

Na spotykaniu z dziennikarzami w Miami z okazji dorocznego zgromadzenia IATA, prezes-dyrektor generalny AF-KLM, Alexandre de Juniac ogłosił, że linia rozważa możliwość opodatkowania biletów sprzedawanych poza jej systemem dystrybucji. Francuzi poszliby za przykładem Lufthansy, która zapowiedziała pobieranie od 1 września dopłaty 16 euro za każdy bilet kupiony w elektronicznym portalu rezerwacji. Niemcy dodali, że chcą zachęcić podróżujących do korzystania z jej witryny internetowej, gdzie nie będzie dodatkowych kosztów.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Transport
RegioJet nie chce wojny z PKP Intercity
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Reklama
Reklama