- Stale dostrzegamy rosnący poziom konsolidacji i moim zdaniem jest całkiem możliwe, że wydarzenia z ostatnich 18 miesięcy przyspieszą to trochę — powiedział Reuterowi. Barrett spodziewa się wyraźniejszej poprawy światowego lotnictwa w najbliższych 6-12 miesiącach, z dominacją krótkich lotów tanich przewoźników. — Charakter tego odrodzenia będzie regionalny, lokalny, zdominują go tanie linie, które mają moce i zdolność pobudzenia ruchu — powiedział.

Podróże na długich trasach pozostaną nieco tyle przez pewien czas, bo operatorzy będą musieli prowadzić bardzo agresywną politykę cen biletów, aby zapełnić swe samoloty — dodał. Podróże służbowe pojawią się znów, nie wiadomo jedynie, na ile COVID-19 wpłynie na ich zmniejszenie. — Trudno ocenić, czy będzie to o 5 proc. mniej czy o 15 proc.

Popyt na samoloty wąskokadłubowe, dominujące w krótkich przewozach, zwiększał się w ostatnich 6 miesiącach, a stawki leasingu zaczęły stabilizować się. Barrett zapytany o ryzyko nadpodaży takich samolotów Airbusa i Boeinga stwierdził, że zawsze istnieje takie ryzyko. — Panuje tu na ogół równowaga — dodał

Szef jednej z 5 największych na świecie firm leasingowych przedstawił swe przewidywania po operacji z 2020 r. kupna przez największą na świecie AerCap drugiej na świecie firmy leasingowej General Electric, co da giganta o wartości 30 mld dolarów. Barrett spodziewa się propozycji udziału w takiej konsolidacji, bo kieruje jedną z najlepiej dokapitalizowanych firm. Jeśli pojawiające się okazje „‚będą stanowić wartość i pasować do naszej strategii, to z całą pewnością będziemy przyglądać się im".

Rok 2020 był najgorszym dla branży z powodu skutków ograniczeń związanych z koronawirusem, ale SMBC udało się wypracować zysk 15 mln dolarów. Firma należąca do konsorcjum m.in. Sumitomo i Sumitomo Mitsui Financial Group otrzymała dalsze 1,2 mld dolarów od udziałowców, co dało łączną pomoc 11,8 mld. W końcu roku miała 4,9 mld dostępnych środków. Ogłosiła kupno dodatkowych 14 B737 MAX, przeznaczonych dla tanich przewoźników, pierwszą maszynę odbierze w tym roku. Dotychczas zamówiła 89 MAXów, ale z powodu ich uziemienia odroczyła o 4 lata do 2025-27 r. odbiór 68 sztuk.