Aktualizacja: 07.10.2015 22:44 Publikacja: 07.10.2015 22:00
Kolej ma do wydania na modernizację 67,5 mld zł
Foto: Fotorzepa/Jakub Ostałowski
Polskie Linie Kolejowe wprowadzają rewolucję w zasadach dotyczących wydania ponad 67,5 mld zł z krajowego programu kolejowego do 2023 r., z czego przetargi na 14 mld zł mają być ogłoszone do końca tego roku.
Zmiany dotyczą zarówno przebiegu procedury przetargowej, jak i zasad wykonania. Po pierwsze, spółka wprowadziła jednolitą specyfikację istotnych warunków zamówienia we wszystkich ogłoszonych postępowaniach, co usprawni procedury przetargowe. To ważne, bo przetargi publiczne są zmorą i inwestorów, i wykonawców. Pokazuje to chociażby przykład modernizacji ostatniego odcinka Rail Baltica – od dwóch lat sparaliżowanego w efekcie wyboru konsorcjum, które rażąco zaniżyło cenę. Mimo wyroku sądu PLK nie zdecydowały, czy unieważnią przetarg czy odrzucą zakwestionowaną ofertę.
Przyspieszona modernizacja systemów obronnych w Europie spowodowała, że nasz kontynent stał się ważnym miejscem...
Zmiany w oprogramowaniu komputerów w airbusach z rodziny A320 okazały się znacznie łatwiejsze do wprowadzenia, n...
Były wiceprezes Rosawtodoru - państwowej instytucji budującej drogi w Rosji, miał sześć mieszkań, ziemię, dom, f...
Rosjanie nie potrafią zbudować samodzielnie nowoczesnych lodołamaczy bez importowanych z Zachodu części. Program...
Dzięki Funduszom Europejskim dla Polski Wschodniej (FEPW) firmy z tego regionu mają nowe możliwości na finansowanie innowacyjnych pomysłów. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) oferuje startupom w Polsce Wschodniej dostęp do siedmiu Platform startowych, które dają realne wsparcie lokalnych biznesów i zwiększenie konkurencyjność przedsiębiorstw. Są to partnerstwa ośrodków innowacji dające darmowe, kompleksowe programy wsparcia startupów od momentu rejestracji spółki.
Airbus poinformował w piątek, że zarządza natychmiastową zmianę oprogramowania w znacznej liczbie samolotów z ro...
Robotyzacja procesów budowlanych przestała być futurystyczną wizją. Staje się realnym narzędziem, które można zastosować tu i teraz. Na współczesnym placu budowy rola człowieka będzie się zmieniać – mówi Mirosław Rzeszutko, Head of Product Management w firmie wienerberger.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas