Boeing chce zwiększyć obroty i zyski

Szefowie Boeinga przedstawili 5-letnią strategię mającą zwiększyć obroty i zyski oraz zapewnić spokojną przyszłość firmy na następne 100 lat

Aktualizacja: 14.05.2016 14:01 Publikacja: 14.05.2016 10:40

Boeing chce zwiększyć obroty i zyski

Foto: Bloomberg

Na spotkaniu w Seattle z analitykami obiecywali zwiększyć efektywność, zwrot gotówki akcjonariuszom, rozszerzyć usługi posprzedażne i sprzedaży części zamiennych, ale wszystko to przyjęto sceptycznie, czy koncernowi uda się zapanować nad cyklem biznesowym samolotów cywilnych. Sama firma ogłosiła zbyt mało szczegółów o planach modyfikacji istniejących samolotów, aby bardziej odpowiadały potrzebom rynku i wytrzymywały konkurencję Airbusa i Bombardiera.

- Koncern przewiduje zwiększenie marży zysku do dwucyfrowej w przyszłym roku i zamierza pod koniec dekady osiągać marże kilkunastu procent — ogłosił prezes Dennis Muilenburg. Firma przebudowuje się, aby być bardziej elastyczna i sprawniejsza w projektowaniu i produkowaniu samolotów, z wykorzystaniem automatyki przemysłowej, drukarek trójwymiarowych i innych rozwiązań.

Zdaniem Muilenburga, to zapewni Boeingowi trwałą, długoterminową działalność w bardzo cyklicznym sektorze. Boeing chce być nie tylko globalnym czempionem na świecie, ale także liderem w zakresie generowania gotówki — dodał prezes.

Produkcja B777 zmaleje do ok. 5,5 sztuk pod koniec 2018 r., zgodnie z prognozami analityków, bo koncern przestawi się na wytwarzanie B777X. Teraz rytm produkcji wynosi 8,3 sztuki, w przyszłym roku zmaleje do 7 sztuk co miesiąc.

Szefowie poinformowali zebranych, jak spłacą niemal 30 mld dolarów odroczonych kosztów programu 787; 70 proc. tej sumy będzie pochodzić ze sprzedaży większych, zyskowniejszych wersji tego samolotu i z wyższych cen.

Rytm zamówień na nowe maszyny zmalał, do 2020 r. Boeing będzie produkować ponad 900 sztuk rocznie, ale analitycy wątpią w to.

Na spotkaniu w Seattle z analitykami obiecywali zwiększyć efektywność, zwrot gotówki akcjonariuszom, rozszerzyć usługi posprzedażne i sprzedaży części zamiennych, ale wszystko to przyjęto sceptycznie, czy koncernowi uda się zapanować nad cyklem biznesowym samolotów cywilnych. Sama firma ogłosiła zbyt mało szczegółów o planach modyfikacji istniejących samolotów, aby bardziej odpowiadały potrzebom rynku i wytrzymywały konkurencję Airbusa i Bombardiera.

- Koncern przewiduje zwiększenie marży zysku do dwucyfrowej w przyszłym roku i zamierza pod koniec dekady osiągać marże kilkunastu procent — ogłosił prezes Dennis Muilenburg. Firma przebudowuje się, aby być bardziej elastyczna i sprawniejsza w projektowaniu i produkowaniu samolotów, z wykorzystaniem automatyki przemysłowej, drukarek trójwymiarowych i innych rozwiązań.

Transport
Boeing uniknie procesu w sprawie dwóch katastrof MAX-ów. Część rodzin ofiar protestuje
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Transport
Ruszył przetarg na budowę terminala pasażerskiego CPK. Spółka podała szczegóły
Transport
Odwet za Boeinga? Trump uderza w chiński przemysł lotniczy
Transport
Finnair sparaliżowany przez związkowców. Strajki nie mają końca
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Transport
Rosnący rynek lotniczy przyciąga inwestycje nad Wisłę
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont