Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 13.09.2016 06:12 Publikacja: 12.09.2016 19:59
2 zdjęcia
ZobaczFoto: Bloomberg
Prace nad elektronicznym poborem opłat mającym m.in. zastąpić autostradowe bramki są mocno spóźnione. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) powinna już w ciągu kilku tygodni rozpisać przetarg na wybór firmy mającej zbudować i uruchomić nowy system, ale Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa (MIiB) jeszcze nie zdecydowało, jak ma on wyglądać.
A odwlekanie decyzji grozi nawet wstrzymaniem pobierania myta w listopadzie 2018 roku, kiedy kończy się kontrakt z firmą Kapsch zarządzającą systemem viaTOLL. Oznaczałoby to duże straty dla państwa: wpływy do finansującego budowę dróg Krajowego Funduszu Drogowego mogłyby spaść o ok. 100 mln zł miesięcznie. Dotychczas, od startu systemu w połowie 2011 r., myto przyniosło KFD przeszło 4 mld zł zysku netto.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Z braku maszyn Rosjanie sięgają po stare samoloty. Maszyna An-24, przewożąca 49 osób, rozbiła się na dalekim wsc...
Rosyjskie lotnictwo pasażerskie jest to coraz większej zapaści. Z braku maszyn sięga po stare samoloty. Dziś ran...
Ryanair grozi, że jeśli wejdą cła na samoloty, to nie odbierze swoich boeingów. Dla Embraera 50-proc. taryfa ozn...
W sobotę rano doszło do awarii systemu zarządzania ruchem lotniczym ATM_P 21 w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrz...
Po wprowadzeniu polskich kontroli ciężarówki dłużej czekają na wjazd do kraju. Dla krajowych transportowców jedn...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas