- W związku z komunikatem Komisji Europejskiej w sprawie mechanizmu wypłat rekompensat ustalonego przez rząd w ramach tzw. systemu winietowego w latach 2005 – 2011, oświadczamy że spółka podejmie decyzję co do dalszego postępowania w tej kwestii dopiero po zapoznaniu się z pisemnym uzasadnieniem stanowiska Komisji Europejskiej – oświadczyła AWSA w piątek po południu.
W AWSA tłumaczą, że w sprawie likwidacji podwójnych opłat za przejazdy samoch0odów ciężarowych spółka podpisała ze Skarbem Państwa aneks w październiku 2005 roku. Został on wynegocjowany i przy udziale wielu agend rządowych (Ministerstwa Transportu, Ministerstwa Finansów, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad) oraz fachowych doradców Skarbu Państwa (E&Y, Wardyńscy i Partnerzy, Mott McDonald, Scott Wilson, PWC), a jego postanowienia były wykonywane przez obie strony, aż do czasu ostatecznego wycofania winiet w połowie 2011 roku. AWSA przypomina, że 26 marca 2013 orzeczenie w tej sprawie wydał międzynarodowy Trybunał Arbitrażowy, który wyjaśnił wszystkie okoliczności formalne sporu między AWSA i Skarbem Państwa. Określił także ważność podpisanych umów zgodnie z międzynarodowymi standardami relacji handlowych. Według nieoficjalnych informacji, AWSA ma deklarować gotowość do prowadzenia rozmów ze stroną publiczną w poszukiwaniu kompromisu.