Areną walki stanie się pasmo poranne. Z programami telewizji publicznej „Kawa czy herbata” oraz „Pytanie na śniadanie” konkuruje od niedawna „Dzień dobry TVN”, ale już pod koniec stycznia dołączy do wyścigu „Puls o poranku” TV Puls, a potem prawdopodobnie breakfast show Polsatu.
Będzie to także rok prawdy dla telewizyjnych kanałów informacyjnych. TVP Info oraz odnowiona TV Biznes wystartowały jesienią 2007 w anormalnych warunkach (kampania wyborcza), teraz się okaże, jak ich codzienna oferta wygląda w porównaniu z TVN 24. Rynkiem wstrząsnąć może planowany start Polsatu 24. O koncesję na nadawanie programu stacja Zygmunta Solorza-Żaka wystąpiła w październiku zeszłego roku.
Najprawdopodobniej zniknie z rynku marka Radiostacja. Jej właściciel, koncern Eurozet, kupił w zeszłym roku stacje radiowe Ad. Pointu, w tym rockowe Antyradio i grającą muzykę dance Planetę. Teraz planuje włączenie Radiostacji do sieci Planeta.
Z kolei ZPR, właściciel Radia Eska, kupił ponadregionalną sieć Radia Wawa, którą chce zmienić w Eskę Rock. O tym, jak poważnie traktuje ten projekt, świadczy podkupienie z Antyradia Michała Figurskiego i Kuby Wojewódzkiego.
Największa rewolucja szykuje się w Internecie i telefonach komórkowych. Interia. TV doczeka się konkurenta: wortalu telewizyjnego TVN. pl, który będzie działał w ramach Onet. pl. Nowością są profesjonalne produkcje fabularne, przeznaczone tylko do Internetu. Na platformie TiVi.pl od niedawna można oglądać miniseriale komediowe. Nad produkcją własnej serii internetowej zastanawia się TVP. Ze względu na krótkie epizody idealnie nadają się do dystrybucji w sieciach telefonii komórkowej.