Producenci, szukając reżysera, którego nazwisko nie kojarzyłoby się z horrorem, powierzyli realizację Brazylijczykowi Walterowi Sallesowi, wsławionego dramatami społecznymi „Dworzec Centralny” i „Opowieści motocyklowe”.
Wybór okazał się strzałem w dziesiątkę. Salles tak umiejętnie miesza realizm z poetyką horroru, niczego nie dopowiadając do końca, że nie wiemy, czy akcja toczy się na prawdę, czy też tylko w umęczonym umyśle bohaterki.
Trzydziestoletnia kobieta (Jennifer Connelly) po rozstaniu z mężem pragnie rozpocząć nowe życie i całkowicie poświęcić wychowaniu małoletniej córeczki. Wynajmuje mieszkania na odległej od nowojorskiego centrum Roosevelt Island. Ograniczona finansowo decyduje się na zamieszkanie w budynku, którego świetność dawno minęła.
Z czasem zaczyna przeciekać sufit, a spływająca zeń woda ma kolor krwi. Wszystko to powoduje coraz większy, na pograniczu histerii, niepokój bohaterki, którego źródła tkwią również w jej traumatycznych przeżyciach z dzieciństwa.
[i]Sobota | Fatum