Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 03.11.2015 20:37 Publikacja: 03.11.2015 20:03
12 zdjęć
ZobaczFoto: Teatr Rozrywki w Chorzowie
Po raz pierwszy powieść Jana Potockiego posłużyła za libretto musicalu, do którego muzykę skomponował Krzesimir Dębski. To silna strona tego przedsięwzięcia – działająca na emocje, często również zabawna w żonglowaniu znanymi motywami muzyka, wykorzystuje motywy żydowskie, hiszpańskie, arabskie, cygańskie, sięga po tony polskiej i francuskiej klasyki. Brzmi niemal bez przerwy, a w ucho łatwo wpadają arie i pieśni chóralne.
Mozaika zmieniających się dynamicznie scen eksponuje motyw Alfonsa van Wordena jako człowieka oszukiwanego, wodzonego przez los, który nie ma pewności, że to, co mu się przytrafia, dzieje się naprawdę. Realizatorzy nie wdają się w rozważania, co jest snem, co jawą, co mistyfikacją. Wręcz odwrotnie, traktują tkankę powieści jako element teatralnej zabawy, jakby chcieli powiedzieć, właśnie tak robi się teatr.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Gdyby przy każdej zmianie władzy organizator zmieniał wszystkich dyrektorów instytucji, doszłoby do totalnej kat...
Jak można jeszcze inaczej opowiedzieć dobrze znaną historię tragicznej miłości Romea i Julii? Robert Bondara mia...
Sytuacja z ustaleniem, kto w końcu zostanie dyrektorem w Teatrze Wielkim w Poznaniu, stała się niemal groteskowa...
Pierwsza „Ziemia obiecana” doby sztucznej inteligencji w reżyserii Mai Kleczewskiej została pokazana na finał Fe...
Pokazy Mistrzowskie „Ziemi obiecanej" Mai Kleczewskiej i panel dyskusyjny „Wspólnota? Teatr i twórczość Mai Klec...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas