Reklama

Peszek, Lubaszenko, Augustynowicz, Olsten w Teatrze IMKA

"Matka Ojciec Tunel Strachu" z Narodowego Starego Teatru, "Wysocki. Powrót do ZSSR" z Edwardem Linde-Lubaszenko z Teatru Nowego w Krakowie, "Ślub" Anny Augustynowicz, koprodukcja teatrów w Szczecinie i Opolu, a także muzyczna "Balladyna" w reżyserii Agnieszki Olsten - to nowe propozycje Festiwalu Polska w IMCE.

Aktualizacja: 29.09.2017 12:12 Publikacja: 29.09.2017 12:01

Peszek, Lubaszenko, Augustynowicz, Olsten w Teatrze IMKA

Foto: Teatr IMKA

Jesienną odsłonę festiwalu rozpocznie 12 i 13 października przedstawienie "Wysocki. Powrót do ZSSR" z kreacją Edwarda Linde-Lubaszenko. Muzyczny spektakl Piotra Siekluckiego z jego udziałem, oparty jest na songach Włodzimierza Wysockiego. To wstrząsająca historia jednej z największych postaci rosyjskiej kultury lat 60 i 70. W oparach alkoholu, przy dźwiękach kolejnych flaszek, płyną ze sceny ballady tragicznie zmarłego barda.

27 i 28 obejrzeć będzie można "Ślub" Witolda Gombrowicza w interpretacji Anny Augustynowicz. Wybitna reżyserka otrzymała za tę koprodukcję Teatru Współczesnego w Szczecinie i Teatru im. Kochanowskiego prestiżową Nagrodę im. Konrada Swinarskiego za najlepszy spektakl sezonu 2016/17. Kreujący Henryka Grzegorz Falkowski otrzymał Nagrodę im. Aleksandra Zelwerowicza za najlepszą rolę męską. Wcześniej spektakl zdobył Grand Prix 12. Międzynarodowego Festiwalu Gombrowiczowskiego w Radomiu. Otrzymał też nagrodę za reżyserię oraz dwie główne nagrody aktorskie - dla Grzegorza Falkowskiego za rolę Henryka i Arkadiusza Buszki za rolę Pijaka.

2 i 3 grudnia pokażemy oryginalną, muzyczną interpretację "Balladyny" Juliusza Słowackiego w reżyserii Agnieszki Olsten z wrocławskiego Capitolu.

Na finał, jak zwykle, Narodowy Stary Teatr z Krakowa, tym razem ze spektaklem "Matka Ojciec Tunel Strachu" w reżyserii Wojciecha Klemma, cenionego polskiego reżysera, mieszkającego w Berlinie. Błażej Peszek gra męża swojej rzeczywistej żony Katarzyny Krzanowskiej, a ich ojciec i teść Jan Peszek wciela się w postać dziecka. Otrzymujemy przewrotny portret współczesnej rodziny, dający wiele do myślenia.

 

Reklama
Reklama
Teatr
Teatr TV: Historia wokół XIII księgi „Pana Tadeusza" ze świetnym wynikiem
Teatr
Klata reżyseruje „Krzyżaków”. Spektakl o narodowej sile czy zalążku katastrofy?
Teatr
Chiny przejmują Rosję po scenie sądu w Warszawie
Teatr
Kożuchowska, Seniuk, Sarzyńska zagrają na wrocławskim dworcu PKP
Teatr
Robert Wilson nie żyje. Pracował z Lady Gagą, Tomem Waitsem, Danutą Stenką
Reklama
Reklama