„Tatiana Baganowa z wyzwaniem nazwała swoją trupę, jedyną rosyjską trupę klasy światowej – Tańce Prowincjonalne. I została pierwszą kobietą choreografem, której wybaczono tę kokieterię” – pisała w 2004 roku „Vogue Rossija”.
Choreografie Baganowej – m.in. „Svadebka” i „Klonowy sad” – wiele znaczą w świecie teatru i tańca. Otwarta na nowości choreograf wyniosła nimi rosyjski taniec współczesny na sam szczyt. A jej założony w 1990 r. zespół grał na najbardziej prestiżowych scenach świata – np. w Teatrze Aleksandryjskim i Teatrze Ermitażu w Sankt Petersburgu, Kennedy Center w Waszyngtonie, The Place w Londynie, Opera Haus w Bonn czy Tanzhaus w Düsseldorfie.
Nazwisko Baganowa znane jest i wśród miłośników baletu – dzięki spektaklom zrealizowanym w Teatrze Bolszoj, w Permskim Teatrze Opery i Baletu czy w nowosybirskim Teatrze Globus. Jest na tyle ceniona, że współpracują z nią międzynarodowe gwiazdy – Fancuzka Karine Saporta (w 1997 roku przy projekcie „Europa-dance-Europa”) czy holenderska choreograf Anouk van Dijk (w 2000 roku opracowała dla rosyjskiej grupy choreografię „Am I out”).
Fakt, że grupa Baganowej to formacja oferująca spektakle na najwyższym poziomie artystycznym, docenili także krytycy i choreografowie, obsypując ją nagrodami.
Grupę uhonorowano m.in. Grand Prix na V Międzynarodowym Konkursie Tańca w 1992 r., nagrodą za interpretację na XI Międzynarodowym Konkursie Choreografów Prix Volinine w 1995 roku (oba w Paryżu) czy kilkoma prestiżowymi rosyjskimi Złotymi Maskami.